Mięśnie Kegla u mężczyzn – jak wzmocnić?

Chociaż większość osób słyszała o mięśniach Kegla, to tylko niewielki odsetek ludzi zdaje sobie sprawę, że występują one zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. W przypadku zaniedbania mięśni Kegla u mężczyzn może się pojawić problem z nietrzymaniem moczu oraz dojść do obniżenia sprawności seksualnej. Szczęśliwie ich regularne ćwiczenie może szybko przywrócić pełną funkcjonalność.

Mięśnie Kegla — gdzie się znajdują?

Mięśnie Kegla ze względu na swoje położenie są znane jako mięśnie dna miednicy. Rozciągają się one wokół kości łonowej oraz w pobliżu gruczołu prostaty. Innymi słowy, należy ich szukać pomiędzy nasadą penisa a odbytem. Ze względu na swoje położenie umożliwiają one każdemu mężczyźnie wstrzymywać zarówno mocz, jak i wytrysk. Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem na dokładne zlokalizowanie tychże mięśni jest zatrzymanie strumienia moczu. Podczas tej czynności dochodzi do napięcia mięśni Kegla.

Sposoby na ćwiczenie mięśni Kegla: technika Pelvicore

Mięśnie dna miednicy — dlaczego warto je ćwiczyć?

Odpowiednio wytrenowane mięśnie Kegla są niezbędne do prowadzenia komfortowego i satysfakcjonującego życia. Problemy z popuszczaniem moczu, zbyt częste korzystanie z ubikacji oraz znaczące pogorszenie funkcji seksualnych to najważniejsze konsekwencje osłabienia mięśni Kegla. Szczęśliwie mogą temu zapobiec odpowiednio wykonywane ćwiczenia mięśni dna miednicy mężczyzn, których przekonano do profilaktycznych treningów, można uznać za osoby mniej narażone na konsekwencje starzenia organizmu. Jeżeli mięśnie już uległy osłabieniu i przestały spełniać swoje funkcje ćwiczenia mogą posłużyć, jako doskonały sposób na powrót do pełnej sprawności. Jakie ćwiczenia warto wykonywać?

Zrealizuj wniosek na wyroby chłonne

Ćwiczenie mięśni miednicy

Do najważniejszych problemów związanych ze złą kondycją mięśni Kegla zaliczyć można obniżoną sprawność seksualną oraz nietrzymanie moczu ćwiczenia dla mężczyzn mające na celu wzmocnić mięśnie dla miednicy pomogą uniknąć tychże problemów w przyszłości oraz pomogą, jeżeli tego rodzaju dysfunkcje już wystąpiły. Tak jak w przypadku ćwiczenia każdej innej partii mięśni, trenując mięśnie Kegla, należy pamiętać o zaangażowaniu oraz regularności.

Najprostszym, ale efektywnym sposobem na wzmocnienie mięśni dna miednicy jest ich regularne zaciskanie i trzymanie w ten sposobów przez kilka sekund. Ćwiczenia można wykonywać zarówno w pozycji stojącej, jak i leżącej niemniej jednak na maksymalną efektywność treningu można liczyć w czasie stania. W początkowym etapie należy ściskać mięśnie Kegla na 1-2 sekundy i robić 10 sekund przerwy. Tego rodzaju ćwiczenie powinno być powtórzone co najmniej 10 razy.

Gdy mięśnie ulegną wzmocnieniu można je zaciskać na czas 5-6 sekund. Innym sposobem jest szybkie naprzemienne zaciskanie i rozluźnianie mięśni Kegla. Tego rodzaju trening również warto powtórzyć co najmniej 10 razy. Można również ćwiczyć mięśnie dna miednicy poprzez ich maksymalne napięcie i trzymanie w ten sposób tak długo, jak jest to możliwe. Równocześnie należy pamiętać, że wszystkie treningi mające na celu poprawić sprawność seksualną oraz ćwiczenia na nietrzymanie moczu u mężczyzn muszą być robione regularnie.

Treści zawarte w serwisie ortomedico.pl mają wyłącznie cel informacyjny, edukacyjny. Nie zastępują one konsultacji użytkownika z lekarzem. Każdą kwestię opisaną w naszym serwisie należy skonsultować z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w Serwisie.

Telefoniczna realizacja zlecenia NFZ