Fraud Blocker

Najczęściej zadawane pytania

W tym miejscu znajdziesz odpowiedzi na pytania zadawanie przez klientów Ortomedico. Jeśli nie znajazłeś szukanej kwestii, skontakuj się z nami.

Zamówienia

Jak wygląda proces realizacji zamówienia?

Po złożeniu zamówienia otrzymujesz maila potwierdzającego, a my rozpoczynamy przygotowanie paczki.

Gdy zaksięgujemy wpłatę za zakupiony towar, otrzymujesz wiadomość, a my przygotowujemy do niego dokumenty (paragon/fakturę).

Spakowane zamówienie wraz z dokumentami przekazywane jest do wysyłki

Jaki dokument sprzedaży otrzymam?
  • Przed zakupem możesz wygenerować i pobrać fakturę proformę
  • Przy realizacji zamówienia automatycznie wysyłamy elektroniczną  fakturę imienną lub fakturę VAT ( w zależności od wyboru przy składaniu zamówienia) - NIEZALEŻNIE CZY JEST TO ZAKUP PRUWATNY CZY NA NFZ
  • Jeśli chcesz złożyć wniosek o dopłatę z MOPS/PFRON lub do innej instytucji zaznacz opcję w formularzu składania zamówienia odpowiednie pole. 
    Dzięki temu otrzymasz z naszej strony pełny komplet dokumentów, który potrzebujesz. 
  • Potrzebujesz dodatkowe dokumenty lub nie otrzymałeś dokumentu przy zamówieniu ? Skontaktuj sie z nami 
Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Czas wysyłki zamówienie zależy od tego czy produkt jest na stanie lub jest zamawiany pod klienta

a) Jeśli produkt jest na magazynie wysyłka z naszego punktu to około 2 dni robocze

b) Jeśli składasz zamówienie dla asortymentu, który zamawiany jest pod klienta realizacja trwa od 4-7 dni roboczych. 

Przy składaniu zamówienia możesz dopisać prośbę o przyśpieszoną wysyłkę - jeśli będzie taka możliwość uwzględnimy Twoją prośbę. 

Masz pytania dotyczące asortymentu ? 

Możesz skontaktować się z Nami przez

- czat 

- telefonicznie kontaktując się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - 533 967 486
  • produkty stomijne - 730 777 105
  • produkty urologiczne - 730 777 105
  • produkty diabetyczne - 505 749 154
  • likwidacja barier architektonicznych - 530 432 289

- mailowo 

- wypełniając formularz kontaktowy

Wysyłka i zwroty

Czy mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

Status zamówienia widoczny jest w historii zamówień dla klientów zarejestrowanych. Kupujący bez rejestracji mogą sprawdzić status paczki pod tym adresem (podając numer zamówienia lub adres e-mail). Ponadto klienci otrzymują generowane automatycznie maile z informacją o statusach: potwierdzenie przyjęcia zamówienia, zaksięgowanie wpłaty, wysłanie zamówienia

Czy mogę zwrócić zamówiony towar?

Wyroby medyczne po wydaniu ze Sklepu Internetowego w ramach Sprzedaży Wysyłkowej Produktów Leczniczych nie podlegają zwrotowi.

Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy z zastrzeżeniem ppkt. 1 bez podania przyczyny w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dowiedz się więcej 

Jak złożyć reklamację?

Przykro nam iż doszło do tego, że musisz składać reklamację .

Aby być gotowym przed kontaktem z nami przygotuj : numer zamówienia, imię i nazwisko kupującego, paragon/fakturę 

Możesz złożyć ją : 

a) telefonicznie kontaktując się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - 533 967 486
  • produkty stomijne - 730 777 105
  • produkty urologiczne - 730 777 105
  • produkty diabetyczne* - 505 749 154
  • inny dział - skontaktuj się z ogólną infolinią - 32 42 26 231 

* produkty marki Abbot np Freestyle Libre wymagają aby najpierw skontaktować się z infolinią producenta : 800 500 800 
   tam zgłosić wadę produktu, po otrzymaniu numeru reklamacji dopiero przekazać ją nam
 

b) mailowo kontaktując się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - chorzow@relax-med.pl
  • produkty stomijne - katowice2@relax-med.pl
  • produkty urologiczne - katowice2@relax-med.pl
  • produkty diabetyczne*: - wodzislaw@relax-med.pl
  • inny dział - skontaktuj się z ogólną infolinią - reklamacje@relax-med.pl

* produkty marki Abbot np Freestyle Libre wymagają aby najpierw skontaktować się z infolinią producenta : 800 500 800 

   tam zgłosić wadę produktu, po otrzymaniu numeru reklamacji dopiero przekazać ją nam

c) wypełniając formularz kontaktowy

Dowiedz się więcej

Jakie są koszty wysyłki wybranego przeze mnie produktu?

Wszystko zależy czy planujesz zakup prywatny czy na refundację NFZ 
Dzięki podpisanej umowie z NFZ koszty dostawy są obniżone a przy wybraniu Kuriera GLS z przedpłatą dostawa jest DARMOWA ( na terenie Polski) 

Dowiedz się więcej

Jak zmienić zlecenie na wyroby medyczne NFZ?

1. Najpierw skontaktuj się ze swoim lekarzem, który wystawił poprzednie zlecenie. Poproś go o wstrzymanie dotychczasowego zlecenia oraz o przygotowanie nowego.

2. Lekarz na prośbę pacjenta powinien zmienić zlecenie NFZ, a pacjent otrzymać nowy 13-cyfrowy numer zlecenia.

3. Jest to równoznaczne z tym, że poprzednie zlecenie zostaje wstrzymane i nie będzie już aktywne.

4. Z nowym numerem zlecenia medycznego można dokonać zakupów w innym sklepie medycznym albo aptece niż poprzednim razem.

Obsługa klienta

Czy mogę dokonać zamówienia przez telefon?

Tak, możesz złożyć zamówienie telefoniczne. 
Jeśli składasz zamówienie z rzed wybraniem numeru naszykuj

  • numer PESEL
  • numer zlecenia
  • listę produktów, które chcesz zamówić

Skontaktuj się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - 533 967 486
  • produkty stomijne - 730 777 105
  • produkty urologiczne - 730 777 105
  • produkty diabetyczne - 505 749 154
  • likwidacja barier architektonicznych - 530 432 289

Lub wypełnij formularz kontaktowy i oddzwonimy 

Czy mogę otrzymać poradę specjalisty?

Jesteśmy sklepem medycznym, chętnie 

  • doradzimy przy wyborze odpowiedniego produktu jeśli chodzi o markę, rodzaj czy rozmiar produktu pasującego do Ciebie. 
  • odpowiemy także na pytania dotyczące zleceń np. ich wystawiania, realizacji czy kontynuacji. 
  • wyjaśnimy sprawy dotyczące dodatkowych dofinansowań

UWAGA !

Po drugiej stronie telefonu/czatu nie siedzą lekarze, bazujemy na swoim doświadczeniu i dzielimy się zdobytą wiedzą.

Jednak nie odpowiemy na pytania dotyczące chorób, zakresu badań czy nie zinterpretujemy wyników :) 

W tym wypadku należy udać się do lekarza 

Strona działa nieprawidłowo, co zrobić ?

Jeśli zauważyłeś jakieś błędy, twoje zamówienie z jakiś powodów nie przeszło realizacji lub w inny sposób strona nie działa skontaktuj się z Nami.

Każdą uwagę dokładnie sprawdzimy i spróbujemy rozwiązać problem poprzez

  • czat na stronie
  • tel. : 531 689 398
  • mail : e-commerce@relax-med.pl

Dziękujemy za poświęcony czas aby się z nami skontaktować

Chce zamówić asortyment, którego nie ma na stronie

Jeśli nie znalazłeś produktu, który Cię interesuje a chciałbyś zakupić go u nas skontaktuj się z Nami

a) telefonicznie kontaktując się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - 533 967 486
  • produkty stomijne - 730 777 105
  • produkty urologiczne - 730 777 105
  • produkty diabetyczne - 507 179 144
  • inny dział - skontaktuj się z ogólną infolinią - 531 689 398

 

b) mailowo kontaktując się z odpowiednim działem

  • produkty chłonne - chorzow@relax-med.pl
  • produkty stomijne - katowice2@relax-med.pl
  • produkty urologiczne - katowice2@relax-med.pl
  • produkty diabetyczne: - rybnik@relax-med.pl lub info@idiabetyk.pl 
  • inny dział - e-commerce@relax-med.pl

c) wypełniając formularz kontaktowy

Pytanie o produkt

Jak opróżnić worek do zbiórki moczu ?

Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.

Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka. 

Podstawowe kroki :

  • Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
  • Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
  • Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
  • Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
  • Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
  • Opróżnij zawartość basenu

Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?

Zapoznaj się z artykułem


Jakie produkty wybrać na nietrzymanie moczu na noc ?

W trakcie nocy nie kontrolujemy swoich potrzeb co może prowadzić do częstszego popuszczania dodatkowo wiercenie się i przewracanie na bok w ciągu nocy może powodować przelewanie się przez ścianki niewchłoniętego oczu. 

Dlatego wiele marek wypuściło specjalne linie na noc. Są one przystosowane do 

a) W przypadku wciąganych majtek chłonnych polecamy:

b) Jeśli wybierasz zapinane na rzep pieluchomajtki:

c) W przypadku podpasek/ wkładek

TENA Lady Maxi Night- 6 kropel

TENA Lady Normal Night - 3,5 kropel


Jak często zmieniać worek stomijny?

W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu. 

Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb

Ważne !

Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu. 

Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych


Pieluchomajtki i majtki chłonne - czym się różnią ?

Majtki chłonne nieprzemakalne dla dorosłych są bardziej zbliżone do tradycyjnej bielizny. Są cieńsze i przylegają do ciała. W wewnętrznej części umieszczony jest wkład chłonny, który utrzymuje się w miejscu. Dedykowane osobą aktywnym ruchowo. Podczas ściągania wystarczy rozerwać boczne szwy.

Pieluchomajtki wybierane są w przypadku poważniejszych problemów z nietrzymaniem moczu. Są grubsze i często posiadają pas boczny lub rzepy. Posiadają większą powierzchnie chłonną, dlatego sprawdzą się u osób ograniczonych ruchowo i leżących. Przy dobrym dopasowaniu jest mała możliwość przeciekania czy dyskomfortu.

Dowiedz się więcej w artykule


Pieluchomajtki TENA i Seni.  Czym się różnią SLIP/STANDARD od FLEX/OPTIMA ?

Pieluchomajtki Flex oraz Seni Optima posiadają dodatkowy elastyczny pas mocujący, który ułatwia dopasowanie do pacjenta.
Czyli ma osobny rzep na obwód biodra i dopiero mocujący przód pampersa.


Pieluchomajtki Slip tak jak inne to standardowo zakładane pieluchomajtki na rzep mocujący


Produkty Abena Abri - oznakowanie na opakowaniu np S1 / S2 czym się różnią ?

Są to rozmiarowo te same pieluchy. Różnią się chłonnością, marka Abena oznaczenia chłonności stosuje 1 ,2 ,3 i 4 z czego nie oznacza to liczby kropel.

Można to przedstawić na przykładzie rozmiaru S

  • S1 - oznacza serie Abri - (nazwa modelu)  1, która ma 6 kropel 
  • S2 - oznacza serie Abri (nazwa modelu) 2, która ma 7 kropel 
  • S3 - oznacza serie Abri (nazwa modelu) 3, która ma 8 kropel 
  • S3 - oznacza serie Abri (nazwa modelu) 4, która ma 9 kropel 


Co jest przyczyną przeciekania worka stomijnego i jak zażegnać problem

Podczas zakładania sprzętu stomijnego należy zwracać szczególną uwagę, by przylepiec dobrze przylegał do skóry, otwór nie był zbyt duży czy zbyt mały.
Dobrze jest zaopatrzyć się w pasty uszczelniające lub kołnierze/pierścienie ochronno-uszczelniające.
Przeciekanie bowiem jest również związane ze źle dobranego osprzętu do danej stomii. 
Jeśli dalej utrzymuje się problem należy udać się do lekarza


Zobacz więcej

Finansowanie NFZ/MOPS

Jak zrealizować zlecenie NFZ?

Gdzie wpisać numer zlecania ?

Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl 

Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.

Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order

Jak dobrać asortyment ?

Masz dwie możliwości:

  • Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
  • Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje

Gdzie znajdę numer zlecenia NFZ?

Numer identyfikacyjny zlecenia jest to numer nadawany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wystawiany jest w celu identyfikacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby  medyczne.

Numer ten zawiera  13 cyfr  przykładowo 1-10-00023451-12. Znajduje się on w lewym górnym rogu zlecenia na zaopatrzenie na pierwszej stronie. Podpisany jest jako unikalny numer identyfikacyjny, obok niego znajduje się kod kreskowy. 

Dowiedz się więcej w artykule : https://ortomedico.pl/blog/dofinansowania-i-refundacje-nfz/unikalny-numer-identyfikacyjny-zlecenia-nowe-zlecenia-numer-ewidencyjny-zlecenia-stare-zlecenia 


Jak uzyskać dofinasowanie MOPS/PFRON/PCPR na zakupiony asortyment ?

Aby otrzymać dofinansowanie z środków : MOPS/PFRON/PCPR należy złożyć wskazane dokumenty w odpowiedniej instytucji.

Przy realizacji zamówienia w naszym sklepie możesz uzyskać 

  • Kserokopię zlecenia (wniosku) wydanego przez NFZ podpisaną przez realizatora (np. sklep medyczny )
  • Oryginał faktury na odebrany już wyrób medyczny :
    Faktura musi być imienna, na Pacjenta na którego jest wystawiony wniosek
    Faktura musi zawierać informację o wartości wpłaty własnej i wartości refundacji NFZ

Jeśli chcesz uzyskać od nas dokumenty musisz zaznaczyć odpowiednie pole w trakcie składania zamówienia, abyśmy mogli dołączyć je do paczki. Jest to bardzo istotne gdyż wyżej wymienione instytucje wymagają formy papierowej. 

Więcej na ten temat dowiesz się w artykule na ten temat


Czy muszę realizować od razu całe zlecenie NFZ ?

Nie, zlecenie może zostać zrealizowane częściowo np jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy zakup możesz dokonać na dowolną liczbę miesięcy ( jednak max 6 ) 

Kiedy rozpoczniesz zlecenie w jednym sklepie musisz je wybrać do końca w tym samum punkcie

Opcją na zmienienie sklepu jest anulowanie zlecenia u lekarza. Na ten temat dowiesz się więcej tutaj


Uprawnienia dodatkowe 47ZN, DN i ZND czym są co dają ?

Wraz z wprowadzeniem ustawy o szczególnych rozwiązaniach wspierających osoby o znacznym stopniu niepełnosprawności, pojawiło się uprawnienie 47ZN.

Jest ono rozwiązaniem analogicznym do uprawnienia 47DN i daje możliwość korzystania z nielimitowanej ilości sztuk wyrobów medycznych.

Więcej dowiesz się w artykule


Często zadawane pytania - realizacja wniosków NFZ
  • Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
    Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj 

  • Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
    Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
    Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca.
  • Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
    Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ.
  • Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
    Tak, jest taka możliwość

Jakie zmiany refundacji na wyroby chłonne obowiązują od 1 stycznia 2023 roku?

Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów chłonnych. Do refundacji zaliczają się produkty o minimalnej chłonności 450g (dotychczas 250g). Został wprowadzony dodatkowy limit refundacji w wysokości 2,30 zł za sztukę, który obejmuje majtki chłonne o minimalnej chłonności 1400 gramów oraz pieluchy o minimalnej chłonności 2500 gramów. Obecny limit 1,70 zł dotyczy wyrobów chłonnych o minimalnej chłonności: 1000g w przypadku majtek chłonnych oraz 1400g w przypadku pieluchomajtek i pieluch anatomicznych. Przy limicie 1,00 zł została zwiększona minimalna chłonność z 250g na 450g.

Więcej informacji znajdziesz w artykule


Zobacz więcej

Zasady wystawiania zleceń NFZ

Jak wystawić zlecenie na kod P.099 lub P.141 ? Czym jest limit sztuk?

Zlecenie podstawowe

Nie ma limitu sztukowego jedynie limit kwotowy. Co jednak zrobić z wymaganą tabelą liczba sztuk ?

Zlecenia stomijne nie ogranicza liczba sztuk, a kwota. Pole ilości określa wielokrotność limitu 

Tak więc w limicie sztuk wpisujemy 1. W tym wypadku pacjent w kodzie: 

P.099

- kolostomii, ileostomii i innych przetokach - dostaje refundacje 450 zł w 100% refundacji 

- urostomii - 530 zł w refundacji 100 %

 P.141

Jest to refundacja 80 % z 120 zł (oprócz uprawnień dodatkowych na kodach : 47IB, 47IW, 47OR, 47CN, 47CN, 47MON, 47AŻ, 47AF, 47ABW wtedy mają 100%)

Podobnie jak w kodzie P.099 jest limit tylko kwotowy a w ilości wpisujemy 1

Uprawnienia dodatkowe

Jeśli zaś są uprawnienia dodatkowe ilość to wielokrotność limitu.
Ważne aby zawsze
zaokrąglić do pierwszej liczby po przecinku, na przykład w kodzie:


a) P.099 możemy dać ilość

- 1 wtedy kwota refundacji to 450zł

- 1,5 wtedy zamiast 450zł dostanie 675zł 

- 2 wtedy zamiast limity 450zł pacjent dostanie 900zł 

b) Przy kodzie P.141 

- 1 sztuka - oznacza limit kwotowy 120 zł

- 1,5 sztuki - oznacza limit kwotowy 180 zł

- 2 sztuki - oznacza limit kwotowy 240 zł

Na ile miesięcy można wystawić zlecenie ? Jak realizować wniosek ?

Wypisywanie zlecenia

Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)

Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd. 

*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.

Realizacja zlecenia

Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie

W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy. 

Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)

Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.

W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu

Kto może wystawić zlecenie NFZ na wyroby chłonne ?

Zlecenie na wyroby chłonne takie jak pieluchomajtki, majtki chłonne podkłady i inne

  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (POZ)
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie neurologii lub neurologii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
  • Lekarz spełniający wymagania do wykonywania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
  • Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 12 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej
Kto może wystawić zlecenie NFZ na produkty stomijne ?

Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:

  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych 
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
  • W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
  • Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)

Kto może wystawić zlecenie NFZ na wyroby urologiczne ?

Zlecenie na worki do zbiórki moczu, cewniki i jednoczęściowe worki stomijne wystawić może: 

  • Lekarz ze specjalizacją w zakresie urologii lub urologii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie neurologii lub neurologii dziecięcej
  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • Lekarz spełniający wymagania do wykonywania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
  • Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej

Kto może wystawić zlecenie NFZ na produkty diabetyczne ?

Na sensory, transmitery i inny sprzęt dla diabetyków zlecenie może wystawić :

  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie diabetologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii i diabetologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii i specjalizację w dziedzinie pediatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie kardiologii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie perinatologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii ginekologicznej i rozrodczości
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii lub chorób wewnętrznych zatrudniony w poradni lub na oddziale diabetologii
  • Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, zatrudnioną w poradni lub na oddziale diabetologii, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej
Loading...