Sposoby na ćwiczenie mięśni Kegla: technika Pelvicore

Program Pelvicore został stworzony przez doświadczoną, norweską fizjoterapeutkę: Kari Bo. Jego unikalność polega na tym, że wspiera nie tylko mięśnie Kegla, ale również pozostałe partie. Doskonale uelastycznia, a także wzmacnia całe ciało. Ćwiczenia Pelvicore niosą za sobą szereg korzyści dla zdrowia i lepszego samopoczucia.

Wartościowy trening mięśni dna miednicy

Treningi wzmacniające mięśnie Kegla mają ogromne znaczenie nie tylko dla kobiet, ale również dla mężczyzn. Warto jednak zauważyć, że to panie są bardziej narażone na kłopoty związane ze zbyt osłabionymi mięśniami w tym rejonie. Ma to związek z samą budową anatomiczną kobiecego ciała jak i przypisanymi jej biologicznie zadaniami: ciążą oraz porodem. W trakcie 40 tygodni, kiedy w łonie matki znajduje się dziecko, dochodzi do znacznego osłabienia mięśni Kegla. Późniejsza faza parta w trakcie porodu również odciska na nich swoje piętno.

Jeśli mięśnie dna miednicy nie są odpowiednio trenowane, może dojść nawet do obniżenia narządów rodnych lub kłopotliwych problemów z nietrzymaniem moczu oraz stolca. Oprócz zapobiegania powyższym dolegliwościom, trening mięśni Kegla wykazuje bardzo pozytywny wpływ na odczuwanie przyjemności z życia seksualnego z partnerem: intensyfikuje doznania i poprawia ogólną jakość współżycia.

Zrealizuj wniosek na wyroby chłonne

bez wychodzenia z domu

Jak ćwiczyć metodą Pelvicore?

Filmy nagrane przez fizjoterapeutkę pomogą zrozumieć istotę tego rodzaju ćwiczeń. Kari Bo dokładnie objaśnia poszczególne etapy ćwiczeń, w łatwy i szybki sposób pomagając efektywnie wzmocnić mięśnie Kegla. Dzięki temu, że ćwiczenia nie są trudne, mogą je wykonywać nawet osoby w podeszłym wieku lub te, które nie wykazują dużej aktywności fizycznej w codziennym życiu.

Co istotne, trening ten łączy przyjemne z pożytecznym: oprócz pozytywnego wpływu na mięśnie dna macicy, pomoże także wysmuklić talię i poprawić ogólny wygląd sylwetki. Zapobiegnie ewentualnym bólom pleców lub pomoże zmniejszyć te już istniejące.

Ogromne znaczenie ma odpowiednie wykonywanie ćwiczeń. Pomijanie niektórych etapów lub niedokładne słuchanie wskazówek Kari Bo nie przyniesie optymalnych rezultatów, a wręcz może zaszkodzić.

Dlaczego ta technika jest lepsza od innych?

Przede wszystkim – jest bardziej kompleksowa. Klasyczne treningi mięśni Kegla wzmacniają wyłącznie te mięśnie, podczas gdy ćwiczenia Pelvicore wpływają pozytywnie na całe ciało. Można nimi zastąpić na przykład inne treningi, oszczędzając tym samym czas: Pelvicore to takie 2 w 1 na trening mięśni dna miednicy i ćwiczenia wzmacniające całe ciało.

Kłopoty z nietrzymaniem moczu a mięśnie Kegla

Wyłącznie prawidłowe i regularne treningi tej partii mięśniowej mogą pomóc w niwelowaniu symptomów wysiłkowego nietrzymania moczu. Jeżeli codzienne ćwiczenia wykonywane przez okres 2-3 miesięcy nie przynoszą zamierzonych rezultatów, warto zgłosić ten fakt lekarzowi.

Inkontynencja może wpływać negatywnie na wszystkie aspekty życia, dlatego trzeba sobie z nią radzić jeszcze przed efektami ćwiczeń. Świetnym rozwiązaniem są wkładki, majtki chłonne lub specjalna bielizna – a wybór opcji powinien być uzależniony od skali problemów z nietrzymaniem moczu. Do niewielkich dolegliwości można zastosować jedynie wkładki, a nasilone kłopoty w tym zakresie rozwiążą majtki chłonne, które nie krępują ruchów.

Sprawdź jak mężczyzna może sobie poradzić z kłopotem nietrzymania moczu.


Zrealizuj wniosek na wyroby chłonne

bez wychodzenia z domu

Dodaj komentarz