To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.
Poprzedni
Następny
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
zoom_in
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right

101650 Worek SenSura Click Xpro 50 mm 550 ml Cielisty Zamknięty Coloplast

Index: P0170415
Kod refundacji: P.099, W.01

Produkt możliwy do refundacji

Produkty podobne:
Cena:
8,12 zł

Cena za 1szt. - 8.12zł

Ilość sztuk

Złoż zamówienie telefonicznie

Zakup z refundacją NFZ

Zrealizuj wniosek NFZ

Zakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS

Porozmawiaj online z konsultantem

Porozmawiaj online z konsultantem

Zapytaj naszego konsultanta, jeśli masz wątpliwości dotyczące produktu lub finansowania zakupów.

Połącz się teraz

Opis produktu

SenSura® Click od COLOPLAST to zapewnienie komfortu, bezpieczeństwa i niezawodności, które są niezbędne dla osób ze stomią. Dzięki zaawansowanym technologiom i przemyślanym rozwiązaniom, możesz cieszyć się pełnią życia bez obaw o swoją stomię. Wybierz SenSura Click i przekonaj się, jak komfortowe może być codzienne funkcjonowanie. 

Zaufaj dwuwarstwowej ochronie i wyjątkowej wygodzie. SenSura Click to innowacyjne rozwiązanie dla osób ze stomią, które potrzebują niezawodnego i komfortowego systemu zaopatrzenia. Dzięki mechanicznemu systemowi łączenia z charakterystycznym 'kliknięciem', masz pewność, że worek stomijny jest prawidłowo i bezpiecznie zamocowany.

Worek kolostomijny zamknięty 2-częściowy SenSura Click jest idealnym rozwiązaniem dla osób z kolostomią, które poszukują wygodnego, dyskretnego i niezawodnego sprzętu stomijnego. Dzięki zaawansowanej technologii i przemyślanemu designowi, SenSura Click zapewnia komfort i pewność siebie na co dzień

Parametry

Rodzaj worka: Zamknięty

Filtr pochłaniający zapach, węglowy

Szeroki zakres rodzajów płytek dedykowanych specjalnie do worka

Kod produktu: 101650

Kolor produktu: Cielisty

Pojemność: 550 ml

Rozmiar pierścienia: 50 mm

System połączenia: na 'klik'

Rodzaj otworu: Gotowy

Rodzaj stomii: Ileostomia, Inne przetoki, Kolostomia

Przeznaczenie worka: Dla dorosłych

System zaopatrzenia: Dwuczęściowy

Zalety worka SenSura® Click

  • Wbudowany filtr: Zapobiega balonowaniu worka oraz neutralizuje przykry zapach, co zapewnia dyskrecję i pewność siebie.
  • Miękka wyściółka: Trwała, wodoodporna i delikatna dla skóry, minimalizuje ryzyko podrażnień i odparzeń. Użytkownik może komfortowo nosić worek przez cały dzień, bez uczucia dyskomfortu​.
  • Łatwość zmiany: Worek można łatwo zdjąć z płytki, co umożliwia częstsze zmiany bez potrzeby wymiany całego systemu. Jest to szczególnie korzystne dla osób, które muszą często zmieniać worek, a chcą zachować ten sam przylepiec.
  • Pewność połączenia: Mechaniczne łączenie z charakterystycznym 'kliknięciem' daje użytkownikowi pewność, że worek jest prawidłowo zamocowany. Dźwięk kliknięcia potwierdza szczelne i bezpieczne połączenie, eliminując ryzyko wycieków.
  • Odporność na wodę: Miękka wyściółka worka jest odporna na wodę, co pozwala użytkownikowi na swobodne korzystanie z prysznica lub basenu bez obaw o podrażnienia.
  • Możliwość obrotu: Przed pełnym zamocowaniem worek można obracać, co umożliwia uzyskanie idealnego położenia bez konieczności zdejmowania go z płytki. To szczególnie ważne dla osób ceniących sobie precyzję i komfort w codziennym użytkowaniu.
  • Kolorowy system kodowania: Umożliwia łatwe dopasowanie worka do odpowiedniej płytki stomijnej, co minimalizuje ryzyko błędów i ułatwia codzienne użytkowanie​.
  • Wytrzymałość i niezawodność: Materiał, z którego wykonany jest worek, jest odporny na codzienne zużycie, co gwarantuje długotrwałe użytkowanie bez konieczności częstej wymiany​.
  • Wsparcie dla aktywnego trybu życia: Dzięki zaawansowanej technologii i przemyślanemu designowi, SenSura Click umożliwia prowadzenie aktywnego trybu życia bez obaw o dyskomfort czy wycieki.
  • System usuwania przylepca: Worek wyposażony jest w uszko do zdejmowania, co ułatwia usunięcie przylepca bez pozostawiania śladów na skórze, pozwalając na wygodniejsze zmiany worków stomijnych.

Mechaniczny system łączenia (Click System):

  • Zatrzask: Worek jest połączony z płytką stomijną za pomocą mechanicznego zatrzasku, który zapewnia pewne i bezpieczne mocowanie. Charakterystyczne 'kliknięcie' potwierdza, że worek jest prawidłowo zamocowany​.
  • Obrotowe połączenie: Przed pełnym zamocowaniem worek można obracać, co pozwala na uzyskanie idealnego położenia bez konieczności zdejmowania go z płytki. Dzięki temu można łatwo dostosować położenie worka do różnych pozycji ciała (stojącej, leżącej, podczas opróżniania).

Miękka wyściółka:

  • Materiał: Wykonana z trwałego, ale miękkiego materiału, który jest delikatny dla skóry i odporny na wodę. To umożliwia użytkownikom noszenie worka przez cały dzień bez uczucia dyskomfortu oraz pozwala na łatwe wysuszenie po kąpieli czy pływaniu.
  • Właściwości wodoodporne: Wyściółka jest odporna na wodę, co umożliwia łatwe utrzymanie higieny i komfortu nawet w wilgotnych warunkach​.

Wbudowany filtr:

  • Neutralizacja zapachów: Filtr w worku neutralizuje nieprzyjemne zapachy, co zwiększa dyskrecję użytkowania.
  • Zapobieganie balonowaniu: Filtr zapobiega nadmiernemu gromadzeniu się powietrza w worku, eliminując ryzyko balonowania i tworzenia zbędnych wybrzuszeń​.

Uszko do zdejmowania:

Łatwość usunięcia: Uszko umożliwia łatwe i szybkie zdejmowanie worka bez pozostawiania resztek przylepca na skórze. Dzięki temu zmiana worka jest wygodniejsza i mniej uciążliwa​.

Wskazania i Przeciwwskazania dla stosowania worków SenSura® Click

Wskazania:

  1. Kolostomia: Worki SenSura Click są przeznaczone dla osób z kolostomią. Mogą być stosowane zarówno w przypadku stomii świeżo wykonanej, jak i stomii istniejącej od dłuższego czasu​.

  2. Ileostomia: Mogą być również stosowane przez osoby z ileostomią, dzięki swojej odporności na częste wypróżnienia i większą ilość treści jelitowej.

  3. Stomii trudnodostępne: Dzięki dostępności wersji Convex light, worki te są idealne dla osób z cofniętymi, płaskimi lub umiejscowionymi w fałdach skóry stomiami.

  4. Wymagania dotyczące aktywnego stylu życia: Worki są odpowiednie dla osób prowadzących aktywny tryb życia, dzięki swojej wytrzymałości, wodoodporności i dyskrecji​.

  5. Osoby z wrażliwą skórą: Dzięki dwuwarstwowej przylepce SenSura, worki są idealne dla osób z wrażliwą skórą, które potrzebują dodatkowej ochrony przed podrażnieniami i odparzeniami​.

Przeciwwskazania:

  1. Alergia na materiał: Osoby uczulone na materiały używane w produkcji worków SenSura Click powinny unikać ich stosowania. W razie jakichkolwiek reakcji alergicznych należy natychmiast przerwać stosowanie i skonsultować się z lekarzem​.

  2. Niewłaściwe dopasowanie: Worki nie są odpowiednie dla osób, u których nie można uzyskać szczelnego połączenia między workiem a płytką stomijną, co może prowadzić do wycieków i podrażnień skóry.

  3. Urazy skóry wokół stomii: Osoby z otwartymi ranami, owrzodzeniami lub infekcjami skóry wokół stomii powinny skonsultować się z lekarzem przed użyciem worka SenSura Click, aby uniknąć pogorszenia stanu skóry​.

  4. Zastosowanie inne niż stomia: Worki SenSura Click są przeznaczone wyłącznie do stosowania przez osoby ze stomią. Nie należy ich używać do żadnych innych celów medycznych ani niemedycznych.

CE - DEKLARACJA ZGODNOŚCI z unijnymi normami, które potwierdzają bezpieczeństwo i jakość produktu. Deklaracja zgodności wynika z przepisów dyrektyw Unii Europejskiej i każdy produkt wprowadzony na rynek UE powinien posiadać takie oznaczenia.

Produkt jest zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych jako WYRÓB MEDYCZNY i spełnia wynikające z tego bardzo rygorystyczne normy, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość.

UWAGA - To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.

Rodzaj worka
Zamknięty
Kolor worka
Beż
Przeznaczenie worka
Dla dorosłych
System zaopatrzenia
Dwuczęściowy
Rodzaj stomii
Ileostomia
Inne przetoki
Kolostomia
Typ wyrobu
wyrób medyczny
Na razie nie dodano żadnej recenzji. Zaloguj się do swojego konta aby wystawić opinię.

FAQ

Jak zrealizować zlecenie NFZ?

Gdzie wpisać numer zlecania ?

Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl 

Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.

Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order

Jak dobrać asortyment ?

Masz dwie możliwości:

  • Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
  • Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
Gdzie znajdę numer zlecenia NFZ?

Numer identyfikacyjny zlecenia jest to numer nadawany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wystawiany jest w celu identyfikacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby  medyczne.

Numer ten zawiera  13 cyfr  przykładowo 1-10-00023451-12. Znajduje się on w lewym górnym rogu zlecenia na zaopatrzenie na pierwszej stronie. Podpisany jest jako unikalny numer identyfikacyjny, obok niego znajduje się kod kreskowy. 

Dowiedz się więcej w artykule : https://ortomedico.pl/blog/dofinansowania-i-refundacje-nfz/unikalny-numer-identyfikacyjny-zlecenia-nowe-zlecenia-numer-ewidencyjny-zlecenia-stare-zlecenia 

Jak często zmieniać worek stomijny?

W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu. 

Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb

Ważne !

Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu. 

Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych

Jak opróżnić worek do zbiórki moczu ?

Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.

Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka. 

Podstawowe kroki :

  • Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
  • Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
  • Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
  • Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
  • Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
  • Opróżnij zawartość basenu

Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?

Zapoznaj się z artykułem

Kto może wystawić zlecenie NFZ na produkty stomijne ?

Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:

  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych 
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
  • W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
  • Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)

Czy muszę realizować od razu całe zlecenie NFZ ?

Nie, zlecenie może zostać zrealizowane częściowo np jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy zakup możesz dokonać na dowolną liczbę miesięcy ( jednak max 6 ) 

Kiedy rozpoczniesz zlecenie w jednym sklepie musisz je wybrać do końca w tym samum punkcie

Opcją na zmienienie sklepu jest anulowanie zlecenia u lekarza. Na ten temat dowiesz się więcej tutaj

Często zadawane pytania - realizacja wniosków NFZ
  • Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
    Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj 

  • Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
    Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
    Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca.
  • Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
    Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ.
  • Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
    Tak, jest taka możliwość
Czy jest coś takiego jak zatyczką do stomii do kąpieli ?

Witam tak jest coś takiego zatyczka do stomii stosuje się ją miedzy innymi do kąpieli czy irygacji. 
Zatyczka jest jednorazowego użytku.
Produkt znaleźć można tutaj : Zatyczka 1-częściowa Conseal Alterna

Jakie zmiany refundacji na wyroby chłonne obowiązują od 1 stycznia 2023 roku?

Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów chłonnych. Do refundacji zaliczają się produkty o minimalnej chłonności 450g (dotychczas 250g). Został wprowadzony dodatkowy limit refundacji w wysokości 2,30 zł za sztukę, który obejmuje majtki chłonne o minimalnej chłonności 1400 gramów oraz pieluchy o minimalnej chłonności 2500 gramów. Obecny limit 1,70 zł dotyczy wyrobów chłonnych o minimalnej chłonności: 1000g w przypadku majtek chłonnych oraz 1400g w przypadku pieluchomajtek i pieluch anatomicznych. Przy limicie 1,00 zł została zwiększona minimalna chłonność z 250g na 450g.

Więcej informacji znajdziesz w artykule

Na ile miesięcy można wystawić zlecenie ? Jak realizować wniosek ?

Wypisywanie zlecenia

Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)

Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd. 

*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.

Realizacja zlecenia

Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie

W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy. 

Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)

Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.

W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu

Jakie zmiany refundacji na wyroby stomijne obowiązują od 1 stycznia 2023?

Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.

Więcej informacji znajdziesz w artykule

Jak wygląda refundacja na FreeStyle Libre dla osób dorosłych?

Od 1 stycznia 2023 osoby dorosłe także mogą skorzystać z refundacji na FreeStyle Libre. Odpłatność u dorosłych pacjentów wynosić będzie 30% (tj. 76,5 zł za sensor/ 153 zł miesięcznie). Rozszerzono wskazania do zlecania czujników do systemu monitorowania stężenia glukozy o:

– Kobiety w okresie ciąży i połogu, z cukrzycą wymagające intensywnej insulinoterapii;

– Osoby niewidome z cukrzycą, leczone insuliną;

– Osoby powyżej 18 roku życia z cukrzycą wymagającą intensywnej insulinoterapii.

Więcej informacji znajdziesz w artykule

Jak wystawić zlecenie na kod P.099 lub P.141 ? Czym jest limit sztuk?

Zlecenie podstawowe

Nie ma limitu sztukowego jedynie limit kwotowy. Co jednak zrobić z wymaganą tabelą liczba sztuk ?

Zlecenia stomijne nie ogranicza liczba sztuk, a kwota. Pole ilości określa wielokrotność limitu 

Tak więc w limicie sztuk wpisujemy 1. W tym wypadku pacjent w kodzie: 

P.099

- kolostomii, ileostomii i innych przetokach - dostaje refundacje 450 zł w 100% refundacji 

- urostomii - 530 zł w refundacji 100 %

 P.141

Jest to refundacja 80 % z 120 zł (oprócz uprawnień dodatkowych na kodach : 47IB, 47IW, 47OR, 47CN, 47CN, 47MON, 47AŻ, 47AF, 47ABW wtedy mają 100%)

Podobnie jak w kodzie P.099 jest limit tylko kwotowy a w ilości wpisujemy 1

Uprawnienia dodatkowe

Jeśli zaś są uprawnienia dodatkowe ilość to wielokrotność limitu.
Ważne aby zawsze
zaokrąglić do pierwszej liczby po przecinku, na przykład w kodzie:


a) P.099 możemy dać ilość

- 1 wtedy kwota refundacji to 450zł

- 1,5 wtedy zamiast 450zł dostanie 675zł 

- 2 wtedy zamiast limity 450zł pacjent dostanie 900zł 

b) Przy kodzie P.141 

- 1 sztuka - oznacza limit kwotowy 120 zł

- 1,5 sztuki - oznacza limit kwotowy 180 zł

- 2 sztuki - oznacza limit kwotowy 240 zł

Loading...