891-12 Worek Urostomijny Nova1 X3 12-46 mm 330 ml Beż Dansac
Dostępność:
W magazynieZakup z refundacją NFZ
Zrealizuj wniosek NFZZakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS
Worki zamknięty urostomijne systemu dwuczęściowego Natura, zostały wyprodukowane w nowej technologii. Worek łączy się za pomocą niskoprofilowego plastikowego pierścienia zatrzaskowego. Dzięki wypukłej płytce łatwo umożliwia komfortowe połączenie worka i przylepca płytki w sposób aby nie sprawiał zbytniego nacisku na ciało. Worek posiada specjalnie zgrzaną przegrodę komorową, powodującą równomierne rozmieszczenie moczu z myślą o większym komforcie użytkowania. Zastawka antyzwrotna wewnątrz worka uniemożliwia cofanie się moczu do stomii czyni to doskonałe zabezpieczenie dla zdrowia.
Soft tap worek urostomijny wersji Natura jest elementem systemu dwuczęściowego składającego się z worka i płytki zapewnienia komfortowe i wygodne połączenie worka do stomii.
Główne cechy worków urostomijnych:
- POŁĄCZENIE WORKA Z PŁYTKĄ – łączenia płytki z workiem systemem zatrzaskowym daje poczucie komfortu i bezpieczeństwa
- ZASTAWKA ANTYZWROTNA
- PRZEGRODA KOMOROWA - powoduje równomierne rozprowadzanie moczu zapobiega to wybrzuszeniom
- SZCZELNY KRANIK SOFT TAP - kranik soft tap został zaprojektowany z myślą o większym bezpieczeństwie stosowania urostomii, jest bardzo elastyczny.
- Materiał worka :
- MIĘKKI MATERIAŁ – worek urostomijny pokryty jest delikatną tkaniną, nie powoduje dyskomfortu, nie przykleja się do skóry, nie szeleści podczas poruszania workiem ( np. podczas chodu)
- Firma : ConvaTec
- Przezroczysty
- Standardowej pojemności 390 ml ( dostępny także w wersji 210 ml)
KODY REFUNDACJI : P.099.U, P.099A.U, ( urostomia )
System dwuczęściowy ConvaTec serii Natura składa się z 2 produktów :
a) Płytki stomijnej
b) Dopinanego do płytki worka stomijnego
Łączenie płytki i worka możliwe jest dzięki niskoprofilowanemu pierścieniowi zapinanemu na zatrzask. Zaletą jest to, że płytka może nawet przez kilka dni być przyklejona do skóry, a codziennej wymianie należy poddać tylko worek stomijny.
Jak dobrać płytkę do worka to banalnie proste. Zawsze kieruj się oznaczeniem kolorystycznym – wtedy masz pewność iż płytka i worek są w tym samym rozmiarze.
Jeśli chodzi o rodzaj, znajdź ten, który Tobie odpowiada najbardziej
Jaką płytkę wybrać do worka ...... ?
Zamieszczamy krótki opis jak korzystać z worków, wiele osób z urostomią zaraz po wyjściu ze szpitala nie do końca wie jak wygląda obsługa worka stomijnego.
Jeśli coś z poniższej instrukcji dalej jest nie jasne można napisać do nas przez czat, e-mail lub skontaktować się telefonicznie.
Aby przy otwarciu nie wyleciał płyn należy
1. Ścisnąć podstawę kranika i przytrzymując ją unieś zatyczkę ku górze
2. Jedną ręką przytrzymując podstawę kranika a drugą otwórz zatyczkę
3. Dopiero teraz skieruj kranik w miejsce, w które chcesz opróżnić worek ( toaleta, pojemnik)
4. Zwolnij nacisk na podstawę kranika, opróżnij worek
1. Ścisnąć podstawę kranika i przytrzymując ją unieś zatyczkę ku górze
2. Jedną ręką przytrzymując podstawę kranika a drugą otwórz zatyczkę
3. W dalszym ciągu podtrzymując podstawę kranika włóż delikatnie sztywną białą część łącznika wewnątrz rurki. UWAGA Nie używaj zbyt dużej siły. Jeśli zrobisz to mało delikatnie możesz narazić worek lub rurkę na uszkodzenia.
1. Ścisnąć podstawę kranika i przytrzymując ją unieś zatyczkę ku górze
2. Jedną ręką przytrzymując podstawę kranika a drugą wyciągnij łącznik
3. Zamknij kranik
Aby zmienić worek, przytrzymaj kołnierz płytki. Delikatnie złap za uszko przy worka i delikatnie odepnij. Przypnij nowy worek stosując się do zasady zakładania worka.
- Do jednoczęściowego sprzętu stomijnego
- Dopasowanie średnicy własnej stomii - wycinanie
- Wymiana w higienicznych warunkach
- Stosować wraz z kosmetykami do tego przeznaczonymi
- Po wymianie worka wymyć ręce
- Używać zgodnie z przeznaczeniem
- Nie stosować do źle dobranego rodzaju stomii
- Nie stosować na tłustą skórę
- Pod worek nie używać kremów, oliwek, balsamów natłuszczających
- Nie przemywać chusteczkami dla niemowląt z powodu ich właściwości natłuszczających
- Uczulenie na którykolwiek materiał
- Natychmiast należy zmienić worek gdy jest nieszczelny i przecieka lub gdy jest pełny
- Gdy pojawi się pokrzywka, zaczerwienienie, swędzenie natychmiast przerwać stosowanie
Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl
Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.
Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order
Masz dwie możliwości:
Numer identyfikacyjny zlecenia jest to numer nadawany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wystawiany jest w celu identyfikacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne.
Numer ten zawiera 13 cyfr przykładowo 1-10-00023451-12. Znajduje się on w lewym górnym rogu zlecenia na zaopatrzenie na pierwszej stronie. Podpisany jest jako unikalny numer identyfikacyjny, obok niego znajduje się kod kreskowy.
Dowiedz się więcej w artykule : https://ortomedico.pl/blog/dofinansowania-i-refundacje-nfz/unikalny-numer-identyfikacyjny-zlecenia-nowe-zlecenia-numer-ewidencyjny-zlecenia-stare-zlecenia
W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu.
Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb
Ważne !
Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu.
Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych
Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.
Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka.
Podstawowe kroki :
Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?
Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:
Zlecenie na worki do zbiórki moczu, cewniki i jednoczęściowe worki stomijne wystawić może:
Nie, zlecenie może zostać zrealizowane częściowo np jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy zakup możesz dokonać na dowolną liczbę miesięcy ( jednak max 6 )
Kiedy rozpoczniesz zlecenie w jednym sklepie musisz je wybrać do końca w tym samum punkcie
Opcją na zmienienie sklepu jest anulowanie zlecenia u lekarza. Na ten temat dowiesz się więcej tutaj
Witam tak jest coś takiego zatyczka do stomii stosuje się ją miedzy innymi do kąpieli czy irygacji.
Zatyczka jest jednorazowego użytku.
Produkt znaleźć można tutaj : Zatyczka 1-częściowa Conseal Alterna
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów chłonnych. Do refundacji zaliczają się produkty o minimalnej chłonności 450g (dotychczas 250g). Został wprowadzony dodatkowy limit refundacji w wysokości 2,30 zł za sztukę, który obejmuje majtki chłonne o minimalnej chłonności 1400 gramów oraz pieluchy o minimalnej chłonności 2500 gramów. Obecny limit 1,70 zł dotyczy wyrobów chłonnych o minimalnej chłonności: 1000g w przypadku majtek chłonnych oraz 1400g w przypadku pieluchomajtek i pieluch anatomicznych. Przy limicie 1,00 zł została zwiększona minimalna chłonność z 250g na 450g.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)
Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd.
*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.
Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie
W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy.
Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)
Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.
W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Od 1 stycznia 2023 osoby dorosłe także mogą skorzystać z refundacji na FreeStyle Libre. Odpłatność u dorosłych pacjentów wynosić będzie 30% (tj. 76,5 zł za sensor/ 153 zł miesięcznie). Rozszerzono wskazania do zlecania czujników do systemu monitorowania stężenia glukozy o:
– Kobiety w okresie ciąży i połogu, z cukrzycą wymagające intensywnej insulinoterapii;
– Osoby niewidome z cukrzycą, leczone insuliną;
– Osoby powyżej 18 roku życia z cukrzycą wymagającą intensywnej insulinoterapii.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Nie ma limitu sztukowego jedynie limit kwotowy. Co jednak zrobić z wymaganą tabelą liczba sztuk ?
Zlecenia stomijne nie ogranicza liczba sztuk, a kwota. Pole ilości określa wielokrotność limitu
Tak więc w limicie sztuk wpisujemy 1. W tym wypadku pacjent w kodzie:
- kolostomii, ileostomii i innych przetokach - dostaje refundacje 450 zł w 100% refundacji
- urostomii - 530 zł w refundacji 100 %
Jest to refundacja 80 % z 120 zł (oprócz uprawnień dodatkowych na kodach : 47IB, 47IW, 47OR, 47CN, 47CN, 47MON, 47AŻ, 47AF, 47ABW wtedy mają 100%)
Podobnie jak w kodzie P.099 jest limit tylko kwotowy a w ilości wpisujemy 1
Jeśli zaś są uprawnienia dodatkowe ilość to wielokrotność limitu.
Ważne aby zawsze zaokrąglić do pierwszej liczby po przecinku, na przykład w kodzie:
a) P.099 możemy dać ilość
- 1 wtedy kwota refundacji to 450zł
- 1,5 wtedy zamiast 450zł dostanie 675zł
- 2 wtedy zamiast limity 450zł pacjent dostanie 900zł
b) Przy kodzie P.141
- 1 sztuka - oznacza limit kwotowy 120 zł
- 1,5 sztuki - oznacza limit kwotowy 180 zł
- 2 sztuki - oznacza limit kwotowy 240 zł
Opinie naszych klientów
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane