To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

168050 Worek Urostomijny 1-cz Sensura Mio Convex Soft 10-33mm 440ml Szary Coloplast

Index: P0170655
Kod refundacji: P.099.U, P.099A.U, P.097, W.01.02.U, W.01.01.U, Y.04.01.WU

Produkt możliwy do refundacji

Cena:
28,78 zł

Cena za 1szt. - 28.78zł

Ilość sztuk

Złoż zamówienie telefonicznie

Zakup z refundacją NFZ

Zrealizuj wniosek NFZ

Zakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS

Porozmawiaj online z konsultantem

Porozmawiaj online z konsultantem

Zapytaj naszego konsultanta, jeśli masz wątpliwości dotyczące produktu lub finansowania zakupów.

Połącz się teraz
Typ wyrobu
wyrób medyczny
Rodzaj worka
Urostomijny
Kolor worka
Neutralny szary
Przeznaczenie worka
Dla dorosłych
Wszystkie parametry

Opis produktu

 

Oferujemy Ci nowoczesne rozwiązanie dla osób z urostomią, które poszukują maksymalnej wygody i dyskrecji. Worek urostomijny SenSura® Mio Convex 1-częściowy to produkt, który nie tylko doskonale dopasowuje się do Twojego ciała, ale także zapewnia stabilność i elastyczność, dzięki zastosowaniu adaptującej się płytki typu convex.

Wariant Convex Soft jest dedykowany dla osób z otworem stomii powyżej poziomu skóry, wymagających podparcia z powodu problemów z otoczeniem stomii.

Parametry

  • Rodzaj worka: Urostomijny
  • Wypukłość: Convex Soft
  • Kolor worka: Szary 
  • Rodzaj otworu: Do wycinania
  • Otwór w płytce: 10-33 mm
  • Pojemność worka: 440 ml
  • Rodzaj zamknięcia: Kranik
  • System zaopatrzenia: Jednoczęściowy
  • Przeznaczenie worka: Dla dorosłych
  • Rodzaj stomii: Urostomia
  • Nr. kat: 168050

Dlaczego warto wybrać SenSura® Mio Convex?

Stabilność i elastyczność: Płytka typu convex ze zintegrowanymi liniami zgięcia zapewnia unikalne połączenie stabilności i elastyczności, co sprawia, że worek doskonale dopasowuje się do nierównych obszarów skóry, zagłębień oraz stomii wymagających wsparcia w wydostaniu ponad poziom skóry.

Bezpieczne dopasowanie: Elastyczny przylepiec zapewnia bezpieczne dopasowanie do indywidualnych kształtów ciała, co pozwala na komfortowe noszenie worka przez cały dzień.

Dyskrecja i komfort na każdym kroku: SenSura® Mio Convex to więcej niż tylko worek stomijny. To innowacyjne rozwiązanie, które zapewnia maksymalną dyskrecję i komfort użytkowania. Wyprodukowany z miękkiego materiału tekstylnego, przypomina bardziej element ubioru niż produkt medyczny, co sprawia, że czujesz się pewnie i komfortowo przez cały dzień.

Okrągły filtr dla maksymalnej dyskrecji: Czy balonowanie worka stomijnego sprawiało Ci kiedyś kłopot? Okrągły filtr zawiera unikalny filtr wstępny, który eliminuje ten problem, zapewniając ciągłość komfortu i dyskrecji. Okrągły filtr zapobiega balonowaniu nawet do 61%, co oznacza spokojniejszy sen i większą pewność siebie przez cały dzień.

Wybierz SenSura® Mio Convex i ciesz się komfortem, dyskrecją i pewnością siebie na każdym kroku.

Budowa Worka Stomijnego:

  1. Płytka typu Convex: Zapewnia doskonałe dopasowanie do nieregularności skóry, zagłębień i różnych kształtów stomii. Zintegrowane linie zgięcia zapewniają stabilność i elastyczność, co umożliwia swobodne poruszanie się użytkownika i minimalizuje ryzyko podrażnień skóry. Dzięki specjalnemu kształtowi, płytka Convex dostarcza dodatkowe wsparcie dla stomii, co zwiększa komfort noszenia i zapobiega ewentualnym problemom z uszczelnieniem.
  2. Możliwość docięcia przylepca: Przylepiec worka stomijnego SenSura Mio może być łatwo dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta poprzez jego docięcie. Ta elastyczność pozwala na uzyskanie idealnego dopasowania do kształtu i wielkości stomii, co przekłada się na większy komfort noszenia i minimalizację ryzyka wycieków.
  3. Elastyczny Przylepiec: Elastyczny przylepiec to element, który gwarantuje bezpieczne i pewne dopasowanie do indywidualnych kształtów ciała pacjenta. Dzięki jego elastyczności, worek stomijny zachowuje szczelność nawet podczas ruchów ciała, co minimalizuje ryzyko podciekania i dyskomfortu. Dodatkowo, elastyczność przylepca umożliwia łatwe nakładanie i usuwanie worka stomijnego, co ułatwia codzienną pielęgnację stomii.
  4. Miękka elastyczna wyściółka: Wyściółka worka stomijnego SenSura Mio jest miękka i elastyczna, co zapewnia delikatne otoczenie dla skóry wokół stomii. To ogranicza ryzyko podrażnień i zapewnia pacjentowi komfort nawet podczas długotrwałego noszenia.
  5. Naturalny szary kolor: Dzięki naturalnemu szaremu kolorowi, SenSura Mio jest dyskretny i nie rzuca się w oczy pod ubraniem. To zapewnia pacjentowi większą prywatność i pewność siebie w kontaktach społecznych oraz w codziennych sytuacjach.
  6. Elastyczna folia wierzchnia zabezpieczająca: Folia wierzchnia worka stomijnego SenSura Mio jest elastyczna, co zapewnia wygodę i swobodę ruchu. Ponadto, chroni ona zawartość worka przed uszkodzeniami zewnętrznymi, co zwiększa jego trwałość i niezawodność w codziennym użytkowaniu.
  7. Unikalna formuła kleju z hydrokoloidami, polimerami i lepiszami: SenSura Mio wykorzystuje unikalną formułę kleju, która zawiera hydrokoloidy, polimery i lepisze. Ten specjalnie opracowany skład zapewnia skuteczne i trwałe przyleganie do skóry, co minimalizuje ryzyko wycieków i zapewnia pacjentowi spokój umysłu.
  8. Okrągły Filtr: Worek stomijny SenSura® Mio Convex wyposażony jest w innowacyjny okrągły filtr, który skutecznie eliminuje problem balonowania. Filtr wstępny zapewnia mniejsze balonowanie i dłuższe utrzymanie dyskrecji, co pozwala pacjentom cieszyć się większym komfortem i pewnością siebie. Dzięki eliminacji balonowania, pacjenci mogą swobodnie wykonywać codzienne czynności, nie martwiąc się o widoczność lub dyskomfort związany z workiem stomijnym.
  9. Wygodna zatyczka: Umożliwia wielokrotne opróżnianie worka, ułatwia podłączenie worka do zbiórki moczu
  10. Szczelne zamknięcie: Nie przecieka, nawet podczas większej aktywności
  11. Wielokomorowa konstrukcja: Wielokomorowa konstrukcja worka zapewnia równomierne wypełnienie i utrzymanie płaskiego kształtu. Minimalizuje odgłosy pluskania, zapewniając dyskrecję i komfort w codziennym użytkowaniu.

WSKAZANIA

- Do jednoczęściowego sprzętu stomijnego

- Dopasowanie średnicy własnej stomii - wycinanie

- Wymiana w higienicznych warunkach

- Stosować wraz z kosmetykami do tego przeznaczonymi

- Po wymianie worka wymyć ręce

- Używać zgodnie z przeznaczeniem

PRZECIWSKAZANIA

- Nie stosować do źle dobranego rodzaju stomii

- Nie stosować na tłustą skórę 

- Pod worek nie używać kremów, oliwek, balsamów natłuszczających

- Nie przemywać chusteczkami dla niemowląt z powodu ich właściwości natłuszczających

- Uczulenie na którykolwiek materiał

- Natychmiast należy zmienić worek gdy jest nieszczelny i przecieka lub gdy jest pełny

- Gdy pojawi się pokrzywka, zaczerwienienie, swędzenie natychmiast przerwać stosowanie

CE - DEKLARACJA ZGODNOŚCI z unijnymi normami, które potwierdzają bezpieczeństwo i jakość produktu. Deklaracja zgodności wynika z przepisów dyrektyw Unii Europejskiej i każdy produkt wprowadzony na rynek UE powinien posiadać takie oznaczenia.

Produkt jest zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych jako WYRÓB MEDYCZNY i spełnia wynikające z tego bardzo rygorystyczne normy, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość.

UWAGA - To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.

Na razie nie dodano żadnej recenzji. Zaloguj się do swojego konta aby wystawić opinię.

FAQ

Jak zrealizować zlecenie NFZ?

Gdzie wpisać numer zlecania ?

Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl 

Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.

Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order

Jak dobrać asortyment ?

Masz dwie możliwości:

  • Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
  • Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
Gdzie znajdę numer zlecenia NFZ?

Numer identyfikacyjny zlecenia jest to numer nadawany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wystawiany jest w celu identyfikacji zlecenia na zaopatrzenie w wyroby  medyczne.

Numer ten zawiera  13 cyfr  przykładowo 1-10-00023451-12. Znajduje się on w lewym górnym rogu zlecenia na zaopatrzenie na pierwszej stronie. Podpisany jest jako unikalny numer identyfikacyjny, obok niego znajduje się kod kreskowy. 

Dowiedz się więcej w artykule : https://ortomedico.pl/blog/dofinansowania-i-refundacje-nfz/unikalny-numer-identyfikacyjny-zlecenia-nowe-zlecenia-numer-ewidencyjny-zlecenia-stare-zlecenia 

Jak często zmieniać worek stomijny?

W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu. 

Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb

Ważne !

Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu. 

Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych

Jak opróżnić worek do zbiórki moczu ?

Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.

Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka. 

Podstawowe kroki :

  • Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
  • Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
  • Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
  • Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
  • Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
  • Opróżnij zawartość basenu

Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?

Zapoznaj się z artykułem

Kto może wystawić zlecenie NFZ na produkty stomijne ?

Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:

  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii 
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych 
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
  • W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
  • Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)

Kto może wystawić zlecenie NFZ na wyroby urologiczne ?

Zlecenie na worki do zbiórki moczu, cewniki i jednoczęściowe worki stomijne wystawić może: 

  • Lekarz ze specjalizacją w zakresie urologii lub urologii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie neurologii lub neurologii dziecięcej
  • Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
  • Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
  • Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
  • Lekarz spełniający wymagania do wykonywania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
  • Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej
  • Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej

Czy muszę realizować od razu całe zlecenie NFZ ?

Nie, zlecenie może zostać zrealizowane częściowo np jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy zakup możesz dokonać na dowolną liczbę miesięcy ( jednak max 6 ) 

Kiedy rozpoczniesz zlecenie w jednym sklepie musisz je wybrać do końca w tym samum punkcie

Opcją na zmienienie sklepu jest anulowanie zlecenia u lekarza. Na ten temat dowiesz się więcej tutaj

Często zadawane pytania - realizacja wniosków NFZ
  • Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
    Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj 

  • Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
    Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
    Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca.
  • Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
    Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ.
  • Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
    Tak, jest taka możliwość
Czy jest coś takiego jak zatyczką do stomii do kąpieli ?

Witam tak jest coś takiego zatyczka do stomii stosuje się ją miedzy innymi do kąpieli czy irygacji. 
Zatyczka jest jednorazowego użytku.
Produkt znaleźć można tutaj : Zatyczka 1-częściowa Conseal Alterna

Na ile miesięcy można wystawić zlecenie ? Jak realizować wniosek ?

Wypisywanie zlecenia

Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)

Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd. 

*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.

Realizacja zlecenia

Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie

W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy. 

Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)

Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.

W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu

Jakie zmiany refundacji na wyroby stomijne obowiązują od 1 stycznia 2023?

Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.

Więcej informacji znajdziesz w artykule

Jak wystawić zlecenie na kod P.099 lub P.141 ? Czym jest limit sztuk?

Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały nowe zasady refundacji wyrobów stomijnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 października 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie kwoty limitu pozostają bez zmian, zmienia się natomiast udział pacjenta w limicie w wyrobach stomijnych dla osób dorosłych i dzieci do 18. roku życia.

Po dokładne informacje zapraszamy do artykułu

Loading...