120005 Brava Krem Przeciwodparzeniowy 60ml Coloplast
Zakup z refundacją NFZ
Zrealizuj wniosek NFZZakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS
Cechy produktu
- Typ wyrobu
-
wyrób medyczny
- Producent
-
Coloplast A.S.
- Dystrybutor w Polsce
-
Coloplast Sp. z o.o.
- Akcesoria stomijne przeznaczenie
-
Pielęgnacja i ochrona skóry
Opis produktu
Brava® Krem Przeciwodparzeniowy 60 ml Coloplast (120005)
Krem przeciwodparzeniowy stomijny – skuteczna ochrona i nawilżenie skóry wokół stomii
Brava® Krem Przeciwodparzeniowy Coloplast 120005 to specjalistyczny krem stomijny stworzony z myślą o codziennej pielęgnacji wrażliwej i podrażnionej skóry wokół stomii. Dzięki swojej unikalnej formule krem skutecznie nawilża, łagodzi podrażnienia oraz tworzy barierę ochronną, zapobiegając dalszym uszkodzeniom. Idealny do stosowania pod płytkę stomijną, nie wpływa na przyczepność sprzętu stomijnego.


Krem Przeciwodparzeniowy Coloplast – właściwości i działanie
Skuteczne nawilżenie suchej i podrażnionej skóry
Brava® intensywnie nawilża, wspomaga odbudowę warstwy ochronnej skóry i przywraca jej naturalną elastyczność.
Długotrwała bariera ochronna
Krem tworzy na skórze cienką warstwę, która chroni przed treścią jelitową, moczem i przylepcem, ograniczając ryzyko powstawania nowych podrażnień.
Bezpieczna i delikatna formuła
Produkt został przebadany dermatologicznie i posiada przyjazne pH, dzięki czemu doskonale sprawdza się przy wrażliwej skórze wokół stomii.
Nie zaburza przyczepności sprzętu stomijnego
Krem przeciwodparzeniowy Coloplast Brava 120005 nie wpływa negatywnie na przylepność płytki stomijnej ani worka, dlatego może być bezpiecznie stosowany przed założeniem sprzętu.
Dlaczego warto wybrać Brava® Krem Przeciwodparzeniowy Coloplast?
- Profesjonalna pielęgnacja skóry przy stomii
- Bezpieczny do codziennego stosowania
- Nie wpływa na przyczepność sprzętu stomijnego
- Chroni, nawilża i wspomaga regenerację skóry
- Polecany przez specjalistów i pacjentów stomijnych
Dla kogo przeznaczony jest krem przeciwodparzeniowy Brava® Coloplast?
Dla osób po ileostomii, kolostomii lub urostomii
Dla pacjentów ze skłonnością do odparzeń i podrażnień skóry przy stomii
Dla użytkowników sprzętu stomijnego szukających kremu pod płytkę stomijną


Wskazania do stosowania Brava® Kremu Przeciwodparzeniowego:
- Podrażnienia, zaczerwienienia lub suchość skóry w okolicach stomii
- Odparzenia skóry spowodowane kontaktem z treścią jelitową, moczem lub działaniem przylepca
- Skóra wokół stomii narażona na uszkodzenia mechaniczne, otarcia lub macerację
- Potrzeba zastosowania kremu ochronnego pod płytkę stomijną, bez ryzyka osłabienia jej przyczepności
- Pielęgnacja skóry u pacjentów po ileostomii, kolostomii i urostomii
- Codzienne wsparcie w utrzymaniu prawidłowej kondycji skóry wokół stomii

Przeciwwskazania do stosowania Brava® Kremu:
- Nadwrażliwość lub alergia na którykolwiek ze składników kremu
- Otwarte rany lub aktywne zakażenia w miejscu aplikacji (chyba że lekarz zdecyduje inaczej)
- Stosowanie na uszkodzoną skórę wymagającą specjalistycznego leczenia dermatologicznego lub chirurgicznego
- Nie stosować wewnętrznie ani na błony śluzowe

Wyrób medyczny
CE - DEKLARACJA ZGODNOŚCI z unijnymi normami, które potwierdzają bezpieczeństwo i jakość produktu. Deklaracja zgodności wynika z przepisów dyrektyw Unii Europejskiej i każdy produkt wprowadzony na rynek UE powinien posiadać takie oznaczenia.
Produkt jest zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych jako WYRÓB MEDYCZNY i spełnia wynikające z tego bardzo rygorystyczne normy, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość.
UWAGA - To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.

Inni szukali dodatkowo
FAQ
Gdzie wpisać numer zlecania ?
Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl
Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.
Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order
Jak dobrać asortyment ?
Masz dwie możliwości:
- Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
- Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.
Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka.
Podstawowe kroki :
- Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
- Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
- Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
- Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
- Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
- Opróżnij zawartość basenu
Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?
Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
- Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
- W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
- W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
- Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
- Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)
Nie, zlecenie NFZ może zostać zrealizowane częściowo. Jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy, możesz dokonać zakupu na dowolną liczbę miesięcy, jednak maksymalnie na 6 miesięcy jednorazowo.
Warto pamiętać, że po rozpoczęciu realizacji zlecenia w jednym sklepie, kolejne zakupy w ramach tego samego zlecenia możesz zrobić w innym sklepie.
Ważne! Nie można realizować części miesiąca – jeśli raz dokonasz realizacji, reszta niewykorzystanych sztuk na dany miesiąc przepada.
Jeśli zdecydujesz się na jednorazowy zakup na kilka miesięcy (np. styczeń, luty i marzec), kolejne zakupy w ramach refundacji możesz zrobić dopiero po upływie tych miesięcy.
- Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj - Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca. - Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ. - Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
Tak, jest taka możliwość
Podczas zakładania sprzętu stomijnego należy zwracać szczególną uwagę, by przylepiec dobrze przylegał do skóry, otwór nie był zbyt duży czy zbyt mały.
Dobrze jest zaopatrzyć się w pasty uszczelniające lub kołnierze/pierścienie ochronno-uszczelniające.
Przeciekanie bowiem jest również związane ze źle dobranego osprzętu do danej stomii.
Jeśli dalej utrzymuje się problem należy udać się do lekarza
Wypisywanie zlecenia
Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)
Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd.
*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.
Realizacja zlecenia
Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie
W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy.
Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)
Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.
W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały nowe zasady refundacji wyrobów stomijnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 października 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie kwoty limitu pozostają bez zmian, zmienia się natomiast udział pacjenta w limicie w wyrobach stomijnych dla osób dorosłych i dzieci do 18. roku życia.
Po dokładne informacje zapraszamy do artykułu
Proszek stomijny to specjalistyczny produkt stosowany w codziennej pielęgnacji skóry wokół stomii. Jego głównym zadaniem jest ochrona podrażnionej lub sączącej się skóry, co pomaga w lepszym przyleganiu worka lub płytki stomijnej.
Przy pielęgnacji stomii nie należy stosować zwykłych kosmetyków drogeryjnych, ponieważ mogą one podrażniać skórę i osłabiać działanie przylepca sprzętu stomijnego. Unikaj w szczególności:
- kremów tłustych i balsamów – zawierają oleje i silikony, które mogą zaburzyć przyczepność płytki stomijnej,
- mydeł z alkoholem, perfumami lub barwnikami – mogą powodować wysuszenie i podrażnienia skóry,
- pudrów kosmetycznych, talku i zasypek dla dzieci – nie nadają się do kontaktu ze stomią i nie zapewniają ochrony jak specjalistyczny proszek stomijny,
- chusteczek nawilżanych dla niemowląt – często zawierają substancje zapachowe lub natłuszczające, które mogą wpływać negatywnie na skórę wokół stomii.
Zamiast tego warto stosować dedykowane kosmetyki stomijne, zobacz artykuł aby dowiedzieć się więcej o kosmetykach stomijnych Przewodnik po kosmetykach stomijnych
Opinie naszych klientów
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane