X1D1N126213 Worek Ileostomijny 1-cz Aurum Plus Soft Convex Czarny z 0kienkiem 13-35 mm Midi 400 ml Miód Manuka Welland
Zakup z refundacją NFZ
Zrealizuj wniosek NFZZakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS
Cechy produktu
- Przedstawiciel
-
WELLAND MEDICAL POLSKA Sp. z o.o. Sp. k.
- Filtr
-
Tak
- Rodzaj zamknięcia
-
Zapinka rzepowa InvisiClose
- Rodzaj worka
-
Otwarty
Opis produktu
Worek Ileostomijny 1-cz. Aurum Plus® Soft Convex Czarny z Okienkiem 13–35 mm Midi 400 ml z Miodem Manuka – Welland
Dyskrecja, bezpieczeństwo i troska o skórę – w jednym produkcie!
Aurum Plus® Soft Convex to nowoczesny worek ileostomijny jednoczęściowy, który łączy w sobie innowacyjną technologię medyczną z naturalną ochroną skóry. Dzięki zastosowaniu miodu Manuka UMF® 16+ w przylepcu hydrokoloidowym Hyperflex®, produkt wspiera regenerację skóry wokół stomii i zapewnia jej dodatkowe bezpieczeństwo przed podrażnieniami oraz infekcjami.
Model w eleganckim, czarnym kolorze został zaprojektowany dla pacjentów, którzy cenią sobie dyskrecję i pewność w każdej sytuacji. To rozwiązanie doskonałe zarówno na co dzień, jak i podczas specjalnych okazji, kiedy zależy nam na estetyce i komforcie psychicznym.


Dlaczego warto wybrać Aurum Plus® Soft Convex?
Naturalna ochrona skóry
- Hydrokoloid Hyperflex® wzbogacony miodem Manuka UMF® 16+ nie tylko zapewnia szczelne i bezpieczne mocowanie worka, ale także aktywnie chroni skórę wokół stomii. Dzięki unikalnym właściwościom miód działa antybakteryjnie i hamuje rozwój drobnoustrojów, które mogą prowadzić do podrażnień i infekcji.
- Substancje aktywne zawarte w miodzie łagodzą podrażnienia, zaczerwienienia i uczucie pieczenia, co ma ogromne znaczenie dla osób z delikatną, wrażliwą skórą
Komfort dzięki miękkiemu przylepcowi Convex Soft
- Wypukły przylepiec delikatnie unosi stomię, co pozwala uzyskać szczelne i bezpieczne przyleganie oraz ogranicza ryzyko podciekania.
- Dzięki elastycznej budowie dopasowuje się do anatomicznych nierówności skóry i zagłębień, co jest szczególnie ważne u osób z trudnymi do zaopatrzenia stomiami.
Innowacyjny filtr Dual-Carb®
- Filtr został opracowany z myślą o codziennym komforcie pacjentów – neutralizuje nieprzyjemne zapachy, co daje poczucie świeżości i bezpieczeństwa w każdej sytuacji, również w kontaktach społecznych.
- Zastosowana membrana PTFE skutecznie eliminuje problem balonowania worka, czyli gromadzenia się gazów, które mogłyby powodować dyskomfort i widoczność pod ubraniem.
Higiena i wygoda obsługi
- Intuicyjny system otwierania i zamykania zapewnia szybkie i higieniczne opróżnianie worka – bez konieczności skomplikowanych czynności.
- Specjalna zakładka Easy2Peel umożliwia delikatne i bezbolesne odklejanie przylepca, co chroni skórę przed uszkodzeniami, a także pozwala uniknąć nieprzyjemnego uczucia przy zmianie sprzętu stomijnego.
- Okienko kontrolne to praktyczne rozwiązanie, które daje możliwość obserwacji stomii i zawartości worka bez potrzeby jego zdejmowania.
Dyskrecja i estetyka na najwyższym poziomie
- Stylowy czarny kolor to nowoczesne rozwiązanie, które nie tylko maskuje zawartość worka, ale także dodaje pacjentowi pewności siebie – szczególnie podczas wyjątkowych okazji czy sytuacji społecznych.
- Materiał użyty do produkcji worka jest wodoodporny i szybkoschnący, co pozwala bez obaw korzystać z kąpieli, prysznica czy basenu.

Budowa worka Aurum Plus® Soft Convex
System: jednoczęściowy, otwarty z filtrem i zapinką.
Przylepiec: Convex Soft, wypukły, hydrokoloid Hyperflex® z miodem Manuka UMF® 16+.
Okienko kontrolne: pozwala na obserwację stomii i zawartości worka.
Filtr Dual-Carb® z membraną PTFE: skuteczna neutralizacja zapachów i ochrona przed balonowaniem.
Kolor: elegancki czarny – pełna dyskrecja.
Materiał: miękki, wodoodporny, szybkoschnący i przyjazny dla skóry.
Uchwyty do paska: zapewniają dodatkową stabilizację.
Podziałka do wycinania: umożliwia precyzyjne dopasowanie otworu do stomii.
Parametry techniczne
System: jednoczęściowy, otwarty, z filtrem i zapinką
Przylepiec: Convex Soft (do wycinania)
Rozmiar otworu w płytce: 13–35 mm
Kolor: czarny z okienkiem
Pojemność: 400 ml (Midi)
Nr kat.: X1D1N126213


Wskazania
Worek ileostomijny Aurum Plus® Soft Convex przeznaczony jest dla pacjentów:
- ze stomią płaską lub wklęsłą, wymagającą zastosowania wypukłego przylepca,
- z ileostomią, gdzie treść jelitowa ma płynną, drażniącą konsystencję,
- poszukujących ochrony skóry dzięki naturalnym właściwościom miodu Manuka,
- prowadzących aktywny tryb życia – worek zapewnia bezpieczeństwo również podczas ruchu i wysiłku fizycznego,
- oczekujących dyskrecji – czarny kolor i kompaktowa pojemność 400 ml gwarantują estetyczny wygląd,
- ceniących sobie łatwość obsługi i możliwość bieżącej kontroli stomii dzięki okienku.

Przeciwwskazania
Produkt nie jest zalecany w przypadku:
- pacjentów z głęboką, wypukłą stomią, gdzie konieczne może być zastosowanie płaskiego lub innego rodzaju przylepca,
- osób z uczulenięm lub nadwrażliwością na składniki hydrokoloidu lub miód Manuka,
- sytuacji wymagających worków o większej pojemności niż 400 ml (np. w przypadku bardzo obfitej treści jelitowej),
- pacjentów z aktywnymi ranami lub owrzodzeniami wokół stomii, które wymagają specjalistycznych opatrunków ochronnych,
- stosowania w przypadkach, w których lekarz prowadzący zalecił inny typ systemu stomijnego.

Inni szukali dodatkowo
FAQ
Gdzie wpisać numer zlecania ?
Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl
Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.
Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order
Jak dobrać asortyment ?
Masz dwie możliwości:
- Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
- Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu.
Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb
Ważne !
Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu.
Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych
Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.
Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka.
Podstawowe kroki :
- Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
- Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
- Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
- Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
- Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
- Opróżnij zawartość basenu
Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?
Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
- Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
- W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
- W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
- Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
- Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)
Nie, zlecenie NFZ może zostać zrealizowane częściowo. Jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy, możesz dokonać zakupu na dowolną liczbę miesięcy, jednak maksymalnie na 6 miesięcy jednorazowo.
Warto pamiętać, że po rozpoczęciu realizacji zlecenia w jednym sklepie, kolejne zakupy w ramach tego samego zlecenia możesz zrobić w innym sklepie.
Ważne! Nie można realizować części miesiąca – jeśli raz dokonasz realizacji, reszta niewykorzystanych sztuk na dany miesiąc przepada.
Jeśli zdecydujesz się na jednorazowy zakup na kilka miesięcy (np. styczeń, luty i marzec), kolejne zakupy w ramach refundacji możesz zrobić dopiero po upływie tych miesięcy.
- Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj - Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca. - Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ. - Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
Tak, jest taka możliwość
Podczas zakładania sprzętu stomijnego należy zwracać szczególną uwagę, by przylepiec dobrze przylegał do skóry, otwór nie był zbyt duży czy zbyt mały.
Dobrze jest zaopatrzyć się w pasty uszczelniające lub kołnierze/pierścienie ochronno-uszczelniające.
Przeciekanie bowiem jest również związane ze źle dobranego osprzętu do danej stomii.
Jeśli dalej utrzymuje się problem należy udać się do lekarza
Wypisywanie zlecenia
Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)
Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd.
*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.
Realizacja zlecenia
Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie
W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy.
Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)
Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.
W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały nowe zasady refundacji wyrobów stomijnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 października 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie kwoty limitu pozostają bez zmian, zmienia się natomiast udział pacjenta w limicie w wyrobach stomijnych dla osób dorosłych i dzieci do 18. roku życia.
Po dokładne informacje zapraszamy do artykułu
Proszek stomijny to specjalistyczny produkt stosowany w codziennej pielęgnacji skóry wokół stomii. Jego głównym zadaniem jest ochrona podrażnionej lub sączącej się skóry, co pomaga w lepszym przyleganiu worka lub płytki stomijnej.
Przy pielęgnacji stomii nie należy stosować zwykłych kosmetyków drogeryjnych, ponieważ mogą one podrażniać skórę i osłabiać działanie przylepca sprzętu stomijnego. Unikaj w szczególności:
- kremów tłustych i balsamów – zawierają oleje i silikony, które mogą zaburzyć przyczepność płytki stomijnej,
- mydeł z alkoholem, perfumami lub barwnikami – mogą powodować wysuszenie i podrażnienia skóry,
- pudrów kosmetycznych, talku i zasypek dla dzieci – nie nadają się do kontaktu ze stomią i nie zapewniają ochrony jak specjalistyczny proszek stomijny,
- chusteczek nawilżanych dla niemowląt – często zawierają substancje zapachowe lub natłuszczające, które mogą wpływać negatywnie na skórę wokół stomii.
Zamiast tego warto stosować dedykowane kosmetyki stomijne, zobacz artykuł aby dowiedzieć się więcej o kosmetykach stomijnych Przewodnik po kosmetykach stomijnych
Opinie naszych klientów
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane