164260 Worek 1-cz Sensura Mio Convex Light 15-33mm 490ml Szary z Okienkiem Otwarty Coloplast
Zakup z refundacją NFZ
Zrealizuj wniosek NFZZakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS
Cechy produktu
- Typ wyrobu
-
wyrób medyczny
- Rodzaj worka
-
Otwarty
- Kolor worka
-
Neutralny szary z okienkiem
- Przeznaczenie worka
-
Dla dorosłych
Opis produktu
Worek stomijny SenSura® Mio Convex Light 164260 – innowacja dla komfortu, dyskrecji i bezpieczeństwa
Coloplast SenSura® Mio Convex Light 164260 to worek stomijny jednoczęściowy otwarty z płytką typu Convex Light, zaprojektowany tak, aby zapewnić pacjentowi najwyższy poziom komfortu, bezpieczeństwa i dyskrecji. Stworzony z myślą o osobach z ileostomią, kolostomią i innymi rodzajami przetok, doskonale dopasowuje się do nierówności skóry oraz trudnych lokalizacji stomii.
Dzięki innowacyjnej konstrukcji Convex Light, worek unosi stomię ponad powierzchnię skóry, minimalizując ryzyko podciekania i poprawiając szczelność. To niezawodne rozwiązanie, które pozwala prowadzić aktywny tryb życia bez obaw o komfort i higienę.


Najważniejsze zalety worka stomijnego SenSura® Mio Convex Light 164260
Bezpieczeństwo i szczelność
Wypukła płytka Convex Light została zaprojektowana tak, aby dokładnie przylegać nawet do nieregularnych powierzchni skóry i delikatnych zagłębień. Dzięki temu minimalizuje ryzyko podciekania, co ma kluczowe znaczenie dla higieny i pewności użytkownika. Stabilne uszczelnienie pozwala pacjentowi czuć się spokojnie zarówno w trakcie odpoczynku, jak i w czasie aktywności fizycznej.
Dyskrecja w każdej sytuacji
Worek wykonany jest z miękkiego, tekstylnego materiału w neutralnym szarym kolorze, który nie odznacza się pod ubraniem. Dzięki temu użytkownik może swobodnie uczestniczyć w życiu zawodowym, towarzyskim czy rodzinnym bez obaw, że sprzęt stomijny będzie widoczny dla innych.
Komfort skóry i ochrona przed podrażnieniami
Elastyczny przylepiec z unikalną formułą hydrokoloidów i polimerów został stworzony, aby delikatnie otaczać skórę wokół stomii. Skutecznie redukuje ryzyko zaczerwienień, otarć i alergii, a jednocześnie gwarantuje mocne, długotrwałe przyleganie nawet w wymagających warunkach.
Łatwa i higieniczna obsługa
Zastosowane zamknięcie na rzepy Hide-away umożliwia szybkie opróżnianie worka, bez potrzeby stosowania dodatkowych akcesoriów. Rozwiązanie to jest intuicyjne, bezpieczne i pozwala utrzymać wysoki poziom higieny podczas codziennej pielęgnacji stomii.
Filtr okrągły nowej generacji
Specjalistyczny system filtracyjny skutecznie redukuje gromadzenie się gazów i eliminuje problem balonowania worka. Dzięki temu pacjent zyskuje większą swobodę, poczucie komfortu i dyskrecji – worek pozostaje płaski i niewidoczny nawet przy dłuższym noszeniu.
Okienko kontrolne
Praktyczny element konstrukcji, który pozwala w każdej chwili dyskretnie sprawdzić stan worka. Ułatwia to planowanie jego opróżniania lub wymiany, bez konieczności całkowitego odsłaniania systemu stomijnego, co zwiększa wygodę i poczucie bezpieczeństwa.
Elastyczność i swoboda ruchów
Worek SenSura® Mio Convex Light został zaprojektowany tak, aby dopasowywał się do ciała i podążał za jego naturalnymi ruchami. Niezależnie od tego, czy pacjent spaceruje, ćwiczy, pracuje czy odpoczywa, sprzęt pozostaje stabilny, nie ogranicza mobilności i pozwala prowadzić aktywny tryb życia.--


Budowa i technologia – co wyróżnia SenSura® Mio Convex Light?
Płytka Convex Light – lekko wypukła, delikatna, dedykowana stomii płaskiej lub wciągniętej, zapewnia dodatkowe wsparcie i szczelność.
Zintegrowane linie zgięcia – gwarantują elastyczność i swobodę ruchu, jednocześnie zachowując stabilność płytki.
Możliwość docięcia otworu (15–33 mm) – indywidualne dopasowanie do rozmiaru stomii.
Miękka wyściółka tekstylna – przyjemna w dotyku, zapobiegająca otarciom skóry.
Elastyczna folia ochronna – chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi i zapewnia większą trwałość worka.
Formuła kleju hydrokoloidowego – bezpieczne, długotrwałe i stabilne mocowanie.
Parametry techniczne
Rodzaj worka: jednoczęściowy, otwarty
Typ płytki: Convex Light
Rozmiar otworu: do wycinania 15–33 mm
Pojemność: 490 ml
Kolor: szary z okienkiem
Rodzaj zamknięcia: rzepy Hide-away
Rodzaj stomii: ileostomia, kolostomia, inne przetoki
Grupa docelowa: dorośli
Producent: Coloplast
Nr katalogowy: 164260


Wskazania
Worek stomijny SenSura® Mio Convex Light 164260 rekomendowany jest w przypadku:
- stomii płaskiej lub lekko wciągniętej, która wymaga delikatnego uniesienia ponad poziom skóry,
- stomii umiejscowionej w zagłębieniach, bliznach pooperacyjnych lub fałdach skórnych,
- konieczności zwiększenia szczelności i ochrony skóry przed podciekaniem,
- pacjentów z ileostomią, kolostomią lub innymi rodzajami przetok
- osób aktywnych, które potrzebują worka gwarantującego pewne mocowanie, swobodę ruchów i dyskrecję,
- użytkowników poszukujących systemu stomijnego z możliwością indywidualnego docięcia otworu w zakresie 15–33 mm.

Przeciwwskazania
Stosowanie worka SenSura® Mio Convex Light 164260 może być niewskazane w sytuacjach takich jak:
- stomia wysoko wystająca ponad powierzchnię skóry – w takich przypadkach lepiej sprawdzają się płytki płaskie,
- uczulenie lub nadwrażliwość na składniki kleju hydrokoloidowego zastosowanego w przylepcu,
- obecność rozległych zmian skórnych, stanów zapalnych, ran lub owrzodzeń w miejscu przylepca – wymagających wcześniejszej konsultacji lekarskiej,
- niewłaściwe dobranie rozmiaru otworu w stosunku do średnicy stomii, co może zwiększać ryzyko podrażnień i nieszczelności.

Wyrób medyczny
CE - DEKLARACJA ZGODNOŚCI z unijnymi normami, które potwierdzają bezpieczeństwo i jakość produktu. Deklaracja zgodności wynika z przepisów dyrektyw Unii Europejskiej i każdy produkt wprowadzony na rynek UE powinien posiadać takie oznaczenia.
Produkt jest zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych jako WYRÓB MEDYCZNY i spełnia wynikające z tego bardzo rygorystyczne normy, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość.
UWAGA - To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.

Inni szukali dodatkowo
FAQ
Gdzie wpisać numer zlecania ?
Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl
Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.
Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order
Jak dobrać asortyment ?
Masz dwie możliwości:
- Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
- Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu.
Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb
Ważne !
Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu.
Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych
Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.
Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka.
Podstawowe kroki :
- Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
- Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
- Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
- Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
- Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
- Opróżnij zawartość basenu
Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?
Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
- Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
- W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
- W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
- Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
- Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)
Nie, zlecenie NFZ może zostać zrealizowane częściowo. Jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy, możesz dokonać zakupu na dowolną liczbę miesięcy, jednak maksymalnie na 6 miesięcy jednorazowo.
Warto pamiętać, że po rozpoczęciu realizacji zlecenia w jednym sklepie, kolejne zakupy w ramach tego samego zlecenia możesz zrobić w innym sklepie.
Ważne! Nie można realizować części miesiąca – jeśli raz dokonasz realizacji, reszta niewykorzystanych sztuk na dany miesiąc przepada.
Jeśli zdecydujesz się na jednorazowy zakup na kilka miesięcy (np. styczeń, luty i marzec), kolejne zakupy w ramach refundacji możesz zrobić dopiero po upływie tych miesięcy.
- Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj - Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca. - Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ. - Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
Tak, jest taka możliwość
Podczas zakładania sprzętu stomijnego należy zwracać szczególną uwagę, by przylepiec dobrze przylegał do skóry, otwór nie był zbyt duży czy zbyt mały.
Dobrze jest zaopatrzyć się w pasty uszczelniające lub kołnierze/pierścienie ochronno-uszczelniające.
Przeciekanie bowiem jest również związane ze źle dobranego osprzętu do danej stomii.
Jeśli dalej utrzymuje się problem należy udać się do lekarza
Wypisywanie zlecenia
Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)
Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd.
*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.
Realizacja zlecenia
Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie
W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy.
Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)
Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.
W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały nowe zasady refundacji wyrobów stomijnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 października 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie kwoty limitu pozostają bez zmian, zmienia się natomiast udział pacjenta w limicie w wyrobach stomijnych dla osób dorosłych i dzieci do 18. roku życia.
Po dokładne informacje zapraszamy do artykułu
Proszek stomijny to specjalistyczny produkt stosowany w codziennej pielęgnacji skóry wokół stomii. Jego głównym zadaniem jest ochrona podrażnionej lub sączącej się skóry, co pomaga w lepszym przyleganiu worka lub płytki stomijnej.
Przy pielęgnacji stomii nie należy stosować zwykłych kosmetyków drogeryjnych, ponieważ mogą one podrażniać skórę i osłabiać działanie przylepca sprzętu stomijnego. Unikaj w szczególności:
- kremów tłustych i balsamów – zawierają oleje i silikony, które mogą zaburzyć przyczepność płytki stomijnej,
- mydeł z alkoholem, perfumami lub barwnikami – mogą powodować wysuszenie i podrażnienia skóry,
- pudrów kosmetycznych, talku i zasypek dla dzieci – nie nadają się do kontaktu ze stomią i nie zapewniają ochrony jak specjalistyczny proszek stomijny,
- chusteczek nawilżanych dla niemowląt – często zawierają substancje zapachowe lub natłuszczające, które mogą wpływać negatywnie na skórę wokół stomii.
Zamiast tego warto stosować dedykowane kosmetyki stomijne, zobacz artykuł aby dowiedzieć się więcej o kosmetykach stomijnych Przewodnik po kosmetykach stomijnych
Opinie naszych klientów
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane