9252-10 Worek Stomijny NovaLife1 Mini 10-38/50 mm 300 ml Otwarty Beż Dansac
Zakup z refundacją NFZ
Zrealizuj wniosek NFZZakup z dopłatą PFRON, fundacją, MOPS
Cechy produktu
- Typ wyrobu
-
wyrób medyczny
- Producent
-
Dansac Limited
- Przedstawiciel
-
PAUL HARTMANN Polska Sp. z o.o.
- Rodzaj worka
-
Otwarty
Opis produktu
Worek stomijny otwarty Dansac NovaLife™1 Mini 9252-10 – jednoczęściowy, 10 mm, beżowy
Dyskrecja, bezpieczeństwo i wygoda – każdego dnia
Worek stomijny Dansac NovaLife™1 Mini 9252-10 to nowoczesne i wygodne rozwiązanie dla osób z kolostomią, które oczekują niezawodnej ochrony, naturalnego dopasowania do ciała oraz maksymalnej dyskrecji. System jednoczęściowy z otwartym ujściem został zaprojektowany tak, by ułatwić codzienne funkcjonowanie i zapewnić pacjentom poczucie komfortu i pewności siebie, zarówno w domu, jak i poza nim.


Płytka hydrokoloidowa – dopasowanie i ochrona skóry
Płytka Dansac NovaLife™1 została wykonana z hipoalergicznego hydrokoloidu GX
Zróżnicowana grubość:
Grubsza przy stomii, cieńsza na brzegach – zapewnia lepsze przyleganie, a jednocześnie nie ogranicza ruchów
Owalny kształt:
Lepiej dopasowuje się do naturalnych zaokrągleń ciała, zmniejszając ryzyko przecieków
Duża powierzchnia płytki:
Zwiększa stabilność mocowania, nawet przy aktywnym trybie życia
Pomarańczowa wypustka:
Pozwala na łatwe, higieniczne i bezpieczne odklejenie płytki
Przemyślane umiejscowienie otworu – większa dyskrecja
Otwór na stomii został umieszczony w górnej części płytki, co pozwala na niższe położenie worka na brzuchu. Takie rozwiązanie:
- Zwiększa komfort noszenia
- Ułatwia zakrycie worka ubraniem
- Poprawia poczucie dyskrecji, co szczególnie doceniają osoby aktywne zawodowo i towarzysko
Wodoodporna i miękka fizelina – komfort bez kompromisów
Zewnętrzna warstwa worka wykonana jest z przyjemnego w dotyku materiału fizelinowego (TNT), który:
Nie chłonie wody – worek pozostaje suchy nawet po kąpieli lub prysznicu
Jest przyjazny dla skóry – nie powoduje otarć ani podrażnień
Zapewnia komfort termiczny i miękkość – nawet przy długim noszeniu
Łatwe opróżnianie i higiena
Worek posiada szerokie, elastyczne ujście, które:
- ułatwia codzienne opróżnianie zawartości
- pozwala na dokładne czyszczenie wnętrza i zewnętrznej krawędzi
- posiada dyskretne zamknięcie, które zlewa się z linią worka, nie odznacza się pod ubraniem
- segmentowe zapięcie typu VELCRO® jest łatwe w obsłudze i bezpiecznie się trzyma


Filtr NovaLife™ – skuteczne odprowadzanie gazów
Wydajny filtr wbudowany w worek stomijny NovaLife™:
- umożliwia szybkie odprowadzanie gazów
- minimalizuje ryzyko nadymania się worka (efektu balonowania)
- nie przepuszcza nieprzyjemnych zapachów
- pozwala zachować komfort i pewność siebie w każdej sytuacji
Dla kogo przeznaczony jest worek NovaLife™1 Mini 9252-10?
- dla osób z kolostomią, które preferują niewielki, dyskretny worek
- dla pacjentów ceniących wygodę, łatwość obsługi i wysoką jakość materiałów
- idealny na krótkie wyjścia z domu, wizyty lekarskie lub spotkania towarzyskie
- dla osób aktywnych, mobilnych, które szukają worka zapewniającego swobodę ruchów i estetykę
Najważniejsze cechy produktu:
Typ worka: jednoczęściowy, otwarty (do opróżniania)
Otwór startowy: 10 mm – możliwość indywidualnego docięcia do 38 × 50 mm
Pojemność: 300 ml – idealna na krótsze wyjścia lub dla osób z mniejszą ilością wydalin
Kolor: beżowy – zapewnia dyskrecję pod jasnym i dopasowanym ubraniem
Materiał zewnętrzny: wodoodporna, miękka fizelina (TNT)
Zamknięcie: segmentowe, z bezpiecznym i dyskretnym zapięciem VELCRO®
Filtr NovaLife™: minimalizuje ryzyko nadmiernego nadymania się worka
Wymiary:
Do przycięcia: 10 mm – możliwość indywidualnego docięcia do 38 × 50 mm
Wymiar płytki (wys. x szer.): 72x85 mm
Wymiar worka (wys. x szer.): 157x130 mm
Pojemność worka: 300 ml
Rozmiar: MINI



Wskazania do stosowania:
- Kolostomia – szczególnie w przypadkach, gdzie preferowana jest forma worka otwartego (do opróżniania).
- Pacjenci wymagający systemu jednoczęściowego, łączącego płytkę i worek w jednym wyrobie.
- Osoby preferujące mniejsze worki stomijne (wersja Mini) – np. podczas krótszych wyjść z domu lub u osób z mniejszą ilością wydalin.
- Pacjenci oczekujący większej dyskrecji i niższego ułożenia worka – dzięki przesunięciu otworu w górną część płytki.
- Użytkownicy ceniący miękki, wodoodporny materiał zewnętrzny, który nie podrażnia skóry i zapewnia komfort nawet podczas kąpieli.
- Osoby poszukujące rozwiązania z bezpiecznym i prostym systemem zamykania (VELCRO®), łatwego w obsłudze.

Przeciwwskazania:
- Stomia o nieregularnym, trudnym do zaopatrzenia kształcie – może wymagać indywidualnych rozwiązań lub systemów dwuczęściowych.
- Uczulenie lub nadwrażliwość na składniki płytki hydrokoloidowej (choć materiał GX jest hipoalergiczny, należy zachować ostrożność w przypadku skóry bardzo reaktywnej).
- Obfite, płynne wydzieliny, które mogą wymagać większego worka niż wersja Mini (np. w ileostomii).
- Stosowanie u dzieci lub pacjentów pediatrycznych – tylko po konsultacji ze specjalistą i dobraniu odpowiedniego rozmiaru oraz rodzaju worka.
- Zbyt częste odklejanie i ponowne przyklejanie może prowadzić do uszkodzeń skóry – w przypadku bardzo delikatnej skóry należy rozważyć inne opcje mocowania.

Wyrób medyczny
CE - DEKLARACJA ZGODNOŚCI z unijnymi normami, które potwierdzają bezpieczeństwo i jakość produktu. Deklaracja zgodności wynika z przepisów dyrektyw Unii Europejskiej i każdy produkt wprowadzony na rynek UE powinien posiadać takie oznaczenia.
Produkt jest zarejestrowany przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych jako WYRÓB MEDYCZNY i spełnia wynikające z tego bardzo rygorystyczne normy, gwarantuje bezpieczeństwo i jakość.
UWAGA - To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.

Inni szukali dodatkowo
FAQ
Gdzie wpisać numer zlecania ?
Realizacja zleceń NFZ możliwa jest przez naszą stronę internetową ortomedico.pl
Warto posiadać konto, gdyż po złożeniu zamówienia zlecenie zostanie zachowane na Twoim koncie.
Wejdź w link i zarejestruj swoje zlecenie : https://ortomedico.pl/module/st_ezwm/order
Jak dobrać asortyment ?
Masz dwie możliwości:
- Dobieraj produkty bezpośrednio z kalkulatora
- Dobieraj produkty ze strony - doliczą się pod refundacje
W przypadku worków jednoczęściowych zmiana powinna być codziennie po napełnieniu.
Kiedy używasz worków dwuczęściowych zalecany czas zmiany to 3-4 dni w zależności od potrzeb
Ważne !
Gdy dostajesz wysypki lub innych oznak uczulenia natychmiast ściągnij sprzęt stomijny, niezalenie od upłyniętego czasu.
Dowiedz się więcej w artykule o workach stomijnych
Nie zaleca się bez potrzeby odłączać cewnika od worka do zbiórki moczu.
Worki posiadają umieszczony na dole worka kranik. W zależności od rodzaju worka należy do przekręcić lub odpiąć aby usunąć zawartość ze środka.
Podstawowe kroki :
- Podstaw basen medyczny pod worek z moczem.
- Otwórz zawór worka ( np przez przyciśnięcie, przekręcenie, zdjęcie zatyczki - w zależności od worka)
- Odprowadź zawartość z worka do basenu, nie może znajdować się w zbyt dużej odległości/wysokości aby uniknąć "pluśnięć" dookoła pojemnika
- Zdezynfekuj końcówkę odprowadzającą worka gazikiem nasączonym środkiem antyseptycznym, możesz użyć także sprayu i chusteczki
- Zaciśnij zacisk, upewniając się iż jest szczelny
- Opróżnij zawartość basenu
Jakie zasady obowiązują przy opróżnianiu i wymianie worka?
Zlecenia na wyroby stomijne oraz sprzęt stomijny wystawia:
- Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie medycyny rodzinnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii ogólnej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii onkologicznej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub chemioterapii nowotworów
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie położnictwa i ginekologii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie onkologii klinicznej lub onkologii i hematologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie urologii lub urologii dziecięcej
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie geriatrii
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie rehabilitacji lub rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu
- Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych
- Felczer ubezpieczenia zdrowotnego
- W przypadku urostomii, kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii klatki piersiowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie ginekologii onkologicznej W przypadku kolostomii i ileostomii także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie gastroenterologii
- W przypadku przetoki ślinowej także lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chirurgii szczękowo-twarzowej lub lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie otolaryngologii lub otolaryngologii dziecięcej
- Lekarz spełniający wymagania do udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej, realizowanych w warunkach domowych, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wykonywania tych świadczeń
- Pielęgniarka lub położna, o której mowa w art. 15a ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej (dotyczy lp. 99)
Nie, zlecenie NFZ może zostać zrealizowane częściowo. Jeśli masz zlecenie na 12 miesięcy, możesz dokonać zakupu na dowolną liczbę miesięcy, jednak maksymalnie na 6 miesięcy jednorazowo.
Warto pamiętać, że po rozpoczęciu realizacji zlecenia w jednym sklepie, kolejne zakupy w ramach tego samego zlecenia możesz zrobić w innym sklepie.
Ważne! Nie można realizować części miesiąca – jeśli raz dokonasz realizacji, reszta niewykorzystanych sztuk na dany miesiąc przepada.
Jeśli zdecydujesz się na jednorazowy zakup na kilka miesięcy (np. styczeń, luty i marzec), kolejne zakupy w ramach refundacji możesz zrobić dopiero po upływie tych miesięcy.
- Realizuje zlecenie NFZ chciałabym się dowiedzieć czy Państwo wysyłajcie zamówione produkty i na jakiej zasadzie?
Przy realizacji zleceń NFZ darmowa jest możliwa wysyłka przy przedpłacie i kurier GLS o innych formach dostawy można dowiedzieć się tutaj - Zapomniałam zrealizować zlecenie z poprzedniego miesiąca czy mogę zrealizować z miesiąca poprzedniego zlecenie mimo, że się skończył ?
Niestety zlecenie można zrealizować od miesiąca w którym składa się zamówienie i max 6 miesięcy do przodu. Nie da się złozyć zamówienia na już zakończony miesiąc.
Jeśli chcesz złożyć zamówienie możesz go zrealizować w dowolnym dniu miesiąca. - Czy zlecenie wystawione przez lekarza trzeba obecnie potwierdzać w placówce NFZ ?
Nie, potwierdza automatycznie lekarz przy wystawianiu oraz sklep/apteka przy realizacji zlecenia. Nie ma konieczności udawania się do placówki NFZ. - Mam już interesujące rzeczy w koszyku, czy mogę teraz dodać nr zlecenia NFZ ?
Tak, jest taka możliwość
Podczas zakładania sprzętu stomijnego należy zwracać szczególną uwagę, by przylepiec dobrze przylegał do skóry, otwór nie był zbyt duży czy zbyt mały.
Dobrze jest zaopatrzyć się w pasty uszczelniające lub kołnierze/pierścienie ochronno-uszczelniające.
Przeciekanie bowiem jest również związane ze źle dobranego osprzętu do danej stomii.
Jeśli dalej utrzymuje się problem należy udać się do lekarza
Wypisywanie zlecenia
Przy zleceniach cyklicznych zlecenie lekarz może wystawić je na maksymalnie 12 miesięcy ( miesiąc wystawiania i 11 do przodu)
Dotyczy to kodów np. P.099; P.141; P.100; P.101; P.136; P.137 itd.
*Przy czym nie dotyczy to kodów P.099A oraz P.141 - nowo wyłoniona stomia. Takie zlecenie wystawiane jest jednokrotnie na okres jednego miesiąca.
Realizacja zlecenia
Pacjent nie musi realizować całego zlecenia na raz. Może wykupywać asortyment co miesiąc, lub zakupić na kilka miesięcy jednocześnie
W ciągu jednego zakupu może wykorzystać maksymalnie 6 miesięcy.
Całe zlecenie od momentu pierwszego zakupu do ostatniego miesiąca musi zostać zrealizowane w jednym miejscu ( aptece/sklepie medycznym)
Jedyna możliwość zmiana sklepu to udanie się do lekarza ( dokładnie tego, który wystawił zlecenie) i anulowanie zlecenia.
W tym momencie lekarz może wystawić nowe zlecenie, do zrealizowania w nowym miejscu
Od 1 stycznia 2023 roku zmianie uległa refundacja wyrobów stomijnych. Ustanowiono 2 zlecenia na sprzęt stomijny (P.99 worki i płytki i P.141 akcesoria) oraz osobne zlecenie (P.99.A, P.141.A) dla pacjentów nowo operowanych z podwójnym limitem. Podwyższono limity: w kolostomii i ileostomii do 450 zł ; w urostomii do 530 zł, akcesoria 120 zł w tym 20% dopłaty pacjenta. Wystawiający zlecenie będzie zlecał ryczałt lub jego część lub jego wielokrotność w przypadku pacjentów z 47ZN, 47ZND, 47DN.
Więcej informacji znajdziesz w artykule
Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały nowe zasady refundacji wyrobów stomijnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 października 2023 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie kwoty limitu pozostają bez zmian, zmienia się natomiast udział pacjenta w limicie w wyrobach stomijnych dla osób dorosłych i dzieci do 18. roku życia.
Po dokładne informacje zapraszamy do artykułu
Proszek stomijny to specjalistyczny produkt stosowany w codziennej pielęgnacji skóry wokół stomii. Jego głównym zadaniem jest ochrona podrażnionej lub sączącej się skóry, co pomaga w lepszym przyleganiu worka lub płytki stomijnej.
Przy pielęgnacji stomii nie należy stosować zwykłych kosmetyków drogeryjnych, ponieważ mogą one podrażniać skórę i osłabiać działanie przylepca sprzętu stomijnego. Unikaj w szczególności:
- kremów tłustych i balsamów – zawierają oleje i silikony, które mogą zaburzyć przyczepność płytki stomijnej,
- mydeł z alkoholem, perfumami lub barwnikami – mogą powodować wysuszenie i podrażnienia skóry,
- pudrów kosmetycznych, talku i zasypek dla dzieci – nie nadają się do kontaktu ze stomią i nie zapewniają ochrony jak specjalistyczny proszek stomijny,
- chusteczek nawilżanych dla niemowląt – często zawierają substancje zapachowe lub natłuszczające, które mogą wpływać negatywnie na skórę wokół stomii.
Zamiast tego warto stosować dedykowane kosmetyki stomijne, zobacz artykuł aby dowiedzieć się więcej o kosmetykach stomijnych Przewodnik po kosmetykach stomijnych
Opinie naszych klientów
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane